söndag 1 april 2012

Nu har halva tiden gått!


Härliga tider! Nu har halva tiden gått, 50% har gått och 50% kvarstår. Jag kan säga att dom första 50% gick väldigt snabbt trots att jag mått skit till största del hela tiden, undrar verkligen hur snabbt det kommer gå nu när jag dessutom mår bra och har sommaren framför mig.

Jag känner honom sparka aktivt, det är härligt men ibland känns det mest obehagligt. Han sparkas oftast på kvällen, framförallt när vi ska sova - jag vet att i natt när vi gick och la oss så önskade jag att han skulle sluta för det kändes så obehagligt. Under kvällen igår så sparkade han mig en gång väldigt hårt, det är nog första gången jag känt honom så tydligt. Micke har inte känt honom än, jag har moderkakan i framvägg och det dämpar ju sparkarna, så än så länge är det bara jag som får njuta utav det.

Det sägs att magen kommer växa med minst 1 cm varje vecka nu och att jag kommer gå upp ett halvt kilo varje vecka fram till han är här, det känns ju, hmmm, skoj? Personligen tycker jag att magen är i ok storlek nu och anser inte att den behöver växa så mycket mer, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar