tisdag 10 april 2012

Vecka 22!



Nu skrivs det att bebisen väger ca 500 gram och att han är omkring 27 centimeter från huvud till tå. Jag har väldigt svårt att förstå hur han kan få plats i min mage. Jag misstänker dock att han tycker det är trångt eftersom han sparkas precis överallt i hela magen nuförtiden. Jag har ätit mycket skit den senaste tiden, måste skärpa mig och äta bättre, får en himla ångest. Läste att storleken på barnet bland annat avgörs på vad mamman åt under graviditeten - "HJÄLP" kände jag lite spontant då. Jag vill gärna INTE ha en 6 kilos unge. Jag måste dock säga att det är underbart att ha fått tillbaka aptiten. Det finns dock fortfarande saker som jag rynkar på näsan åt, påskmaten var ingen favorit precis.

Det som har hänt sedan senaste veckan är väl egentligen bara att jag känner honom röra sig, sparka osv flera gånger under dagen. Han sparkar hårdare och man kan se små rörelser på magen om man tittar - Micke har känt honom.

Nu börjar vi längta på riktigt, det är så nära men ändå så långt bort. Tänk att han är med oss överallt men ändå så är han så långt bort, knäppt!

Jag tror dessutom vi är rätt överens om hans namn, inget blir dock bestämt innan vi sett honom - det kan ju vara rätt bra om han passar till att heta det också!

Här har vi en magbild i från igår och vi startade med en bild i från igår också - första gången utan tröjan som skymmer. Ni som är äckelmagade bör titta bort, (kanske lite too late.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar