söndag 29 april 2012

En härlig helg!

Då har en hel helg försvunnit - nästan. 

Jag och Micke åt på restaurang i fredags, skönt att slippa laga mat själv och gott var det. Ibland måste man unna sig här i livet, en sådan liten sak kan få så stor betydelse. Det är skönt att bara sitta ner tillsammans och prata, någon annan sköter maten och man behöver inte tänka på någonting. Sedan blir maten alltid så mycket godare när någon annan har lagat den. Vi tog en promenad ner till strandängarna på kvällen och sedan avslutade vi dagen med att bara sitta ner i vardagsrummet och prata. Så himla skönt att slippa all skit på tv. 

Lördagen spenderade jag först i sängen, jag mådde konstigt och kände mig inte alls i form. Mickes mamma och morbror kom hit en stund på eftermiddagen, vi fika och pratade. Välbehövligt och trevligt! Hundarna var glada över att här kom gäster och kanske ännu gladare för att vi fika på god vetekrans och andra kakor. När våra kära gäster hade begett sig hem så började vi göra oss klara för ytterligare ett restaurangbesök. Vi träffade upp min kära pappa i Limhamn och åt sedan en utsökt 3-rätters på Babas. Riktigt gott och underbart att bara få sitta och prata med dom man älskar mest. Klockan blev mycket och kvar av kvällen återstod en promenad med hundarna. 

Idag har vi bara tagit det lugnt. Jag är helt slut i rutan medans Micke är iväg och spelar innebandy. 

I morgon fyller min kära moster år och det firar vi med kalas - det ska bli skojsigt! =) 

Här kommer en bild i från promenaden i fredags - solnedgång på strandängarna i Bunkeflostrand. Underbart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar