fredag 30 mars 2012

Fredag den 30 Mars.


Idag har vi varit iväg och handlat "staket" till uteplatsen så att hundarna kan springa ut och in som dom vill lite. Kan vara skönt att slippa låsa inne dom sen när man sitter ute och grillar eller liknande. Vi åkte sedan iväg på jakt efter nya kläder till mig, som passar, för det kan vara rätt bra att ha. Givetvis så hittade jag ingenting, så jag får gå i kläder som inte passar ett tag till, det blir nog jättebra! Undrar verkligen vem som designar mammakläder, måste vara en groteskt gammal människa som inte har sinnes för mode. Det verkar som att man måste se ut som en kärring för att man är gravid, alla plagg är så oerhört intetsägande eller så är dom skitfula. Jag tänker på en riktigt gammal dagisfröken när jag ser kläderna och det vill jag inte att folk ska tänka om mig. Någon som har tips på var man kan handla snygga mammakläder, både internet och i butik är välkommet!

Åkte iväg och handlade mat för kvällen, det blir en klassisk hemmakväll med en massa godis, men första ska vi äta inbakad fläskfilé fylld med svampröra - fantastiskt gott! Äntligen kan man äta med aptit igen, ett tag lyste både hungern och aptiten med sin frånvaro.

Kollade även på lite färger inne på Bauhaus till rummet, hittade en väldigt fin grön färg och det kommer bli någonting i den stilen.

Från ingenstans så hittade Nezta en tennisboll i vårt hem, vårt hem som inte består av tennisbollar om vi säger så. Vi blev lagom chockade när hon kom fruktansvärt stolt med den i munnen och skulle visa upp den. Nu släpper hon den inte en sekund, helst ska den med ut när vi ska gå en runda också. Lexton är så klart avundsjuk och tar tillfället i akt varje gång Nezta råkar tappa bollen, då blir det cirkus! Nu är dom båda helst slut, jag tror jag ska köpa fler tennisbollar!! ;-)

Nä, nu ska jag fortsätta med maten så att min hungriga man blir tillfredställd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar