måndag 16 april 2012

Micke är hemma!




Äntligen är jag hel igen, Micke kom hem igår - så jävla skönt! Han hade haft det bra och givetvis hade galan varit super, kul! Han hade köpt två skitsnygga tröjor i från Gant till sig själv - det kan han gott unna sig. Jag fick en påse "Haribo-Persikor" - givetvis väldigt uppskattat, älskar dom! Så gulligt att handla med sig en liten gåva, det var ju bara 2 dagar han var iväg. Finns verkligen ingen bättre än min Michael. Hundarna blev också väldigt glada när deras "pappa" kom hem.

Nu har Enzo också börjat visa intresse för Nezta, vi har dock inte hittat något blod än - det kan ju vara att det är ett sk. tyst löp eller så är det bara så att vi inte sett blodet än. Givetvis kan det också vara så att hon inte börjat än men att det kommer igång snart. Vi får väl se. Vi håller dom ifrån varandra i alla fall - och när vi lämnar hemmet så följer Nezta med oss. Dom behöver lite tid i från varandra också.

Idag käkade vi lunch i från Ganesha som öppnat i Limhamn - det är indisk mat. Jag får nog säga att jag inte uppskattade det direkt, det föll mig inte i smaken. Micke tyckte det var väldigt gott. Nezta hade önskemål om att åka till Arken zoo och så fick det blev - hon valde ett tuggben med pizzasmak den lilla tjockmollan och det bar hon stolt med sig ut i från butiken efter vi betalat. Hon är så snäll och lätt att ha och göra med. Hon vandra omkring i butiken och luktade på allting, utan att sno något. Hon tyckte dock att gosedjuren som föreställde hundar såg lite läskiga ut. Jag testade en ljusblå Hurtta-sele på henne, så himla fin till hennes snygga bruna färg. Hon har dock redan en rosa så det får vänta, dom är ju ganska dyra och hon behöver knappast mer än en. Hon är även exemplarisk i bilen, så himla duktig.

Det var ju så fint väder idag också så vi passade på att ta alla hundarna till hundrastgården - där sprang dom omkring och lekte och busade - det gick bra, men ibland försökte gossarna att "komma åt" - dom lyssnar dock väldigt bra på tillsägelse och slutar direkt.

Det har lugnat sig med gnällandet, det är inte lika intensivt som det var för någon dag sedan, då höll jag på att bli tokig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar