söndag 29 april 2012

Ordning och reda!

Jag känner hur jag bara blir mer och mer förvirrad för varje dag som går och nu minns jag inte ens när vi var iväg och handlade lite på IKEA - Jag har i alla fall för mig att det var under veckan som gick! Ha ha! 

Jag handlade bland annat en sänghimmel med moln och en blå topp - supersött. Micke var lite frågande till om pojkar verkligen också skulle ha sänghimmel. Vi handlade även ett skötbord, ett väldigt enkelt som vi ska måla vitt, det är i björk som det är nu. Nu börjar barnrummet blir fullt av saker och det lockar att börja ställa i ordning. 

Micke monterade ihop skötbordet i fredags efter vi hade varit och ätit. Han är händig han! 

Vi har samlat på oss det mesta nu, det återstår förstås en hel del saker - vi ska bland annat försöka hitta en lösning till alla kläder som vi har, dom fick plats i dom inbyggda skåpen fram tills för någon vecka sedan. Nu måste vi hitta en fin byrå som vi kan lägga ner alla kläderna i. Skönt att få lite struktur på dom också, dessutom misstänker jag att det bara blir fler och fler. Jag har bland annat en mamma som är tokig i shopping utav bebiskläder. Hon har snart handlat kläder för 1 år framåt. (Tack mamma, du är bäst!)

Mormor, mamma, Micke och jag gick igenom mina och min lillebrors kläder häromveckan och då hittade vi en hel del kläder som jag tog med mig hem, även lite filtar, gardiner osv. Mormor har även en hel kasse med filtar, lakan och annat som hon tvättat, manglat och strukit. 

När vi letade bland mina gamla kläder så hittade vi en skitful keps som min pappa hade handlat till mig när jag var nyfödd - mamma berättade att det var det första "plagget" han köpt och han var skitstolt över denna kepsen. Jag skrattade så jag höll på att dö - en grön, vit och röd keps med öronlappar och två skitfula clowner fram till. Ha ha ha! Det är tanken som räknas, den var fin på sitt vis - ( om du läser pappa) 

Det är lustigt hur man redan prioriterar bebisen - han är nummer 1. Jag handlar knappt till mig själv längre, har inget behov av det på något sätt - jag går knappt bort till damavdelningen eller andra avdelningar/butiker som jag vanligtvis alltid går in till annars. Nu är det bara bebisavdelning och bebisbutiker/inredning som gäller. 

Jag är rädd för att han är lite bortskämd och att det nog kommer förbli så. =) 

Här är en bild på en händig Micke som fixar och donar!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar