söndag 1 april 2012

Bra start på vecka 21...




Jag har varit fruktansvärt sugen på grillat kött hur länge som helst. Vi har inte haft någon grill så vi har inte kunnat grilla. Idag bestämde vi oss för att åka iväg en sväng under dagen. Vi besökte Arken Zoo, Jysk och Rusta - så underbart söta kaniner det fanns på Arken Zoo, man blev ju helt såld. Jysk hade ingenting men på Rusta köpte vi med oss en grill hem och beslöt oss för att ha grillat till middag idag. Jag var ju inte så lite nöjd över vår nya grill och att vi dessutom skulle käka grillat i kväll.

I eftermiddags fick vi besök av Mickes farmor, pappa och pappas sambo Rithe - hur trevligt som helst. Det är inte allt för ofta vi ses men när vi väl ses så är det hur trevligt som helst. Nezta var väldigt glad över vårt sällskap och gjorde allt för charma och synas! Det bjöds på hemmalagad sockerkaka som Mickes farmor hade bakat. Mickes pappa hjälpte oss att sätta upp våra lamellgardiner så att vi kan få bukt på solen när den står rakt in genom vårt fönster.

När vårt besök hade lämnat så bestämde vi oss för att sätta igång grillen och börja med maten, tyvärr så gick det inte som planerat och allting slutade med att vi stekte fläskfilén istället. Det ösregnade, blåste, var iskallt och elden lös med sin frånvaro. Maten blev dock supergod ändå - kokt potatis, marinerad fläskfilé, hemmalagat krydd/vitlöksmör och bea.

Micke är i väg och spelar innebandy nu och jag försöker hålla ögonen öppna, jag är helt slut, tröttheten har kommit tillbaka - ett tag försvann den men nu har det hittat tillbaka. Jag har börjat ta järntabletter och hoppas att det kanske ska hjälpa mig.

Jag ser fram emot veckan som kommer. I morgon jobbar Micke hemifrån, förhoppningsvis hittar vi på något skoj, på torsdag är det dags för kalas hos Mickes pappa, på fredag är det 40-årskalas med min pappas sida och på lördag ska vi fira Tim samt fira påsk hos min mamma.

Jag har haft ont i halsen och känt mig kass nu några dagar, vill verkligen inte att det ska bli värre utan håller tummar och tår för att det ska bli bättre.


Jag bjuder på en bild i från idag när Micke monterade vår söta lilla grill och Lexton han var allmänt nöjd med tillvaron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar