onsdag 11 april 2012

Hört hjärtat!


Jag fick låna något som heter Angelsound av min kära kusin Karolina för ett tag sedan - tyvärr var batteriet i den slut just då och det tog ungefär en vecka för oss att skaffa oss ett nytt. Idag har vi satt i det nya batteriet och det var väldigt enkelt att hitta vår bebis hjärta - snabba fasta slag, ungefär som en galopperande häst. Det var skönt och mysigt på samma gång att höra honom. Han sparkade ibland och då blev det mindre behagligt ljud i öronen. Vi låg med varsin hörselsnäcka och lyssnade på honom. Tänk att jag har två hjärtan som slår inom mig, skämtade lite med Micke och sa "tänk om mitt hjärta slutar slå, då har jag ett extra och då måste det ju betyda att jag inte dör". Det är otroligt att man kan höra hjärtat genom denna maskinen, helt fantastiskt för att vara exakt. Det hördes så tydligt. Vi bara låg i sängen och lyssnade och lyssnade. Det är dessutom en himla trygghet - så skönt att bara plocka fram denna lilla manick när man känner sig lite orolig för att man inte känt honom eller liknande.

Idag var det dessutom första gången som vi hörde hans hjärta! Vi har bara sett det, flera gånger.

Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om något skulle hända nu, som gör att vi inte får vår prins - jag älskar honom redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar