söndag 8 april 2012

Hoppsan Kerstin...


Här har det inte blivit mycket bloggande men det beror på att vi har varit iväg varje dag och firat kalas och påsk och allt vad det har varit.

I torsdags började jag dagen med lite påskfirande hemma hos min kära moster och alla mina kusinbarn och såklart mormor. Vi målade påskägg, letade påskägg, fikade och hade väldigt mysigt. Vädret var fint och vi var ute till största del. Fredrik, Maria, Gustav, Filip, Maria, Karolina, Maxwell, Tom och allesammans var där. Det är härligt när alla är samlade. Vi spelade fotboll, busade med Viggo (hund) och barnen lekte. Micke arbetade under tiden.

På kvällen åkte vi hem till Mickes pappa, hans sambo och hennes son - där blev det kaffekalas med en massa kakor och annat gott! En massa bus och gos med Boss, Diva och Bobo - vovvar såklart! Hur trevligt som helst.

I fredags fortsatte vi hemma hos min pappas kusin som fyllde 40 år, en trevlig kväll med en massa god mat. Träffade en massa släktingar som jag inte träffat på hur många år som helst och även en massa nya människor - bland annat pappas nya tjej. Micke följde med och fick träffa den sidan av min släkt också, det är inte varje dag man träffar dom så man får passa på, därav har han inte träffat dom på 4 år. Det var i alla fall en trevlig kväll!

Igår var vi hemma hos min mamma och hennes sambo Jonas både för att fira påsk samt för att fira Tim (Jonas son) som fyllde hela 7 år. Det var som vanligt trevligt, massa härliga människor och god mat! Jag fick agera lektant och springa ner för att gömma påskägg till alla barn, kanske inte världen bästa idé då jag lider av fruktansvärd graviditetsglömska/förvirring. Jag glömde bort var jag hade gömt äggen direkt efteråt och när barnen hade något ägg kvar så hade jag inte ens en blekaste aning om vart jag hade gömt dom. Jag fick stå nere i kylan och leta tillsammans med barnen - medans alla andra vuxna stod uppe i fönstret i värmen och tittade och skrattade. Kul! Jag var helt slut igår, var tvungen att lägga mig en stund i soffan senare på kvällen - hade väldiga problem med att hålla ögonen öppna. Man inser inte riktigt sina begränsningar nuförtiden - tänk att 3-4 kalas kan få en att bli helt ur balans.

Idag har jag bara legat i sängen hela dagen, helt orkeslös, har gått upp lite då och då för att käka lite men går sedan in och lägger mig igen. Jag har precis bakat en kladdkaka och då kan man ju undra var jag fick den orken i från - ingen aning, svarar jag då - men jag var fruktansvärt sugen!

Lite senare idag ska vi iväg igen, denna gången ska vi åka hem till Mickes mormor för påskfirande. Idag blir det dock ingen påskmiddag och det tackar jag hjärtligast för, det är nämnligen ingen favorit! Det blir säkert skoj, hoppas bara jag kan hålla ögonen öppna och inte somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar