tisdag 24 april 2012

Krut i benen!

Igår var vi hos kuratorn med mig, psykfallet. Nä riktigt så illa är det inte. Det var skönt att få prata av sig lite och i morgon ska jag få komma till en läkare på KK. Vi får väl se vad som händer efter besöket i morgon.

När vi hade varit på KK hos kuratorn igår så tog vi en promenad i Pildammsparken - Det var riktigt skönt. Underbart väder och söta små ankor och deras bebisar överallt. Vi tog en lunch på "gamla Lieto" i Limhamn - jag minns inte det nya namnet. Jag käkade en spenat och fetaost-paj och Micke åt kycklingspett - det var hur gott som helst. Trevliga ägare, bjöd oss på kaffe och chokladbulle. Snälla som vi är la vi 20:- dricks så indirekt så betalade vi kaffet och chokladbullen ändå.

Det var så fint väder när vi kom hem så vi beslöt oss för att gå en lång runda - vi tog först ut gossarna (Lexton och Enzo) och därefter så tog vi med oss Nezta på en runda ner mot strandängarna. När vi kom hem var vi riktigt trötta.

Idag har varit en riktig slappedag - jag vaknade, åt, somnade igen och gick sedan upp för att plocka undan lite. Nu väntar jag på att klockan ska slå "matlagning". Bebisen sparkar och har sig, jag har börjat tycka det är rätt jobbigt nu, det känns så obehagligt och han sparkar i princip hela tiden. Det är världens underbaraste känsla samtidigt som det börjar göra rätt ont och kännas rätt jobbigt.

När vi hade käkat igår så lutade jag mig tillbaka i soffan och drog upp tröjan, jag kände att det var kraftig action i magen. Jag bad Micke titta och vips så sparkade han till och hela magen rörde sig. Micke tycker det är positivt att där är krut i benen på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar