torsdag 12 april 2012

Misslyckad grillning nr 2.

Idag bestämde vi oss för att testa på att grilla igen, sist gick det ju inte så bra. Det började bra denna gången. Jag marinerade fläskytterfilé, gjorde eget vitlöks/kryddsmör och skulle slutligen skala potatis - när jag insåg att dom hade börjat få fötter och var nästan på väg i från påsen på egen hand, skoj! Vi hade i alla fall bakpotatis i bra skick och det fick bli det istället. Vi fick ingen riktigt fjutt på grillen så vi bestämde oss för att steka klart köttet istället. Potatisen var ganska kall och hade fått skinn när jag köttet var klart. Så jävla tröttsamt, så himla god middag egentligen men som tyvärr slutade i "sådär" gott. Inte riktigt mätt beslöt jag mig för att baka chokladbollar, det gick ändå rätt snabbt och det var inte så jobbigt som jag hade föreställt mig. Nu ligger dom färdiga i frysen för att få stelna till lite - jag har nog redan ätit 4-5 stycken, tur jag bakade dubbelsats.

Idag har vi även besiktigat bilen, helt felfri var den. Jag stod som ett litet barn och övervakade vad som hände, skitfräckt! Haha.

Nezta löper inte än, Lexton är trots detta helt tokig och vi får hålla dom i från varandra - han gnäller konstant och jag börjar bli smått tokig. Det visste man ju när man skaffa sig en tik och hane, men ändå. Det konstiga är att Enzo inte bryr sig ett skit, hunden som annars är helt tokig när någon löper. Vi förstår ingenting här hemma. Jävligt jobbigt är det i alla fall eftersom Lexton inte kopplar av en sekund, han är ständigt i gång och gnäller och flåsar. Varför, kan man fråga sig?! Hur kan Lexton vara så tokig när Enzo inte bryr sig ett skit?

Imorgon är Micke ledig, skönt - tyvärr har han mycket med sitt företag men jag hoppas ändå att där ska lämnas en liten lucka öppen under dagen då vi kan hitta på något skoj. Vi ska i alla fall ha en riktig myskväll på kvällen, fick ett presentkort på "Hemmakväll" av min pappa i påskas och det ska vi nyttja imorgon - dom har världens godaste godis!!

På lördag åker Micke till STHLM, det ska firas med stor fest här hemma, alla är bjudna!....Nä skämt å sido, jag kommer givetvis sakna min andra hälft, för att inte tala om vad hundarna då kommer att göra. Vi ska nog överleva. Jag är glad för Mickes skull, han ser fram emot detta och tycker det är väldigt skoj. Han kan ju passa på att unna sig nu! ;D





En bild på vrålåket, bara för den gick igenom besiktningen idag. Vilken lättnad va =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar