onsdag 4 april 2012

Powerking!

Jag avlider! Jag har ett fruktansvärt sug efter Powerking. Micke ska givetvis köpa med sig flera stycken hem varje gång vi handlar och helst av allt så öppnar han dom framför mig och dricker belåtet en efter en! Jag blir tokig. Jag hade kunnat halsa 5 stycken på rad just nu. Det står på baksidan av burken att dom inte rekommenderar gravida att dricka den och då får man ju lyssna på det. Jag riskerar ingenting men samtidigt är det sjukt svårt när man har ett sådant sug efter någonting. Jag kan villigt erkänna att jag har smuttat ca 1 kryddmått 2 gånger från Mickes burkar och varje gång är det som att man hamnar i ett rus, känns som jag befinner mig i himlen, hade kunnat böla så gott det är och vill bara ha mer! Hahaha.

Varför är jag sugen på sånt som jag inte får lov att äta? Jag blir tokig!!

Ostbricka hade suttit jävligt fint också!! Jag har bara varit extremt sugen på det i 5 månader nu.


2 kommentarer:

  1. Jag var extremt sugen på ädelost när jag var gravid. Smälte osten i micron, hällde upp i en liten skål, och in i ugnen för att stelna. Lite annorlunda utseende men samma smak. Borde funka på de flesta ostar :-)

    SvaraRadera
  2. Jag dricker powerking.
    Står att man inte bör dricka det men det står inget om att man inte får :) är självklart försiktig men jag anser att det egentligen inte är någon skillnad på ett par sådana burkar och på några koppar kaffe, sen så har jag tabletter mot illamående som innehåller koffein. Har inte behövt ta dom sen jag fick sug på powerking.
    Jag tror mer på att man ska lyssna på sig själv och kanske inte överdriva allt så himla mycket :) 1 burk tror jag säker t du kan ta utan problem :)

    // En 2 barnsmamma, väntar nr 3

    SvaraRadera