tisdag 3 april 2012

Idag har varit en lugn dag. Jag har aktiverat en något understimulerad Nezta medans alla gossarna stannade hemma, förutom han i magen då så klart. Jag tog med mig hennes älskade tennisboll och gick iväg till hundrastgården och kastade lite, något som hon verkligen uppskattade. Tur där finns en bänk inne i hundrastgården så jag kunde vila lite mellan varven. Det är inte lika lätt nu som förr att böja sig ner och ta upp tennisbollen hela tiden. När jag satt på bänken så gick Nezta omkring och luktade och bara njöt. Vi hade en mysig stund helt enkelt. När vi varit iväg ett bra tag sen så kände jag att det var dags att gå hem, det kände dock inte Nezta. Jag tog fram hennes koppel och kallade på henne, hon fattade direkt att vi skulle lämna. Hon plockade upp närmsta pinne och sprang allt vad hon kunde i från mig (inne i rastgården). Jag fick ge mig en liten stund och sedan försöka igen, denna gången gick det.

När Micke kom hem innan idag hade han köpt med sig kakor, hoppsan kerstin skulle man lugnt kunna säga om det, för det är inte varje dag. Till det hör att han precis hade varit hos sin revisor. Jag har bett honom besöka honom lite oftare, dock bara om han får goda besked.

Jag har fortfarande skitont i halsen, det kommer på eftermiddagen och håller i sig hela kvällen och natten för att sedan försvinna igen.

Idag har jag även känt den lilla gossen röra sig på ett helt annat sätt i magen - det känns mer som att han voltar eller rör sig - det är liksom inga sparkar och nu känns det till och med utan på magen. Hoppas Micke kan få känna det snart också!

Bjuder på lite bilder i från ultraljudet den 26/3 - då vi fick reda på att det är en pojke!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar