onsdag 2 maj 2012

Sommar och hundkrig!

Igår var en bra dag, dock vaknade jag med ett jävla skithumör som höll i sig halva dagen. Ingenting passade, kände själv hur jävla trotsig och tråkig jag var - stackars Micke som oftast håller ställningen ändå utan att typ slå ihjäl mig eller liknande, för ibland är det ett under med mitt humör och mina utbrott. Han är duktig han.

Vi skulle ta hundarna till hundrastgården men då var där folk, så vi fick ta en liten runda istället. Vi lämnade av hundarna och Micke ville iväg och handla jeans - det ville INTE jag! Vi körde rundor och visste inte riktigt vad vi skulle göra. Vi tvättade bilen och tog sedan ett beslut om att fika i Limhamn. Vi åkte bort till Kajutan, mycket folk och jävligt dyrt, nej tack! Jag började bli riktigt hungrig och humöret ännu sämre. Inte ett skit kom vi på att äta. Micke körde förbi Limhamns fiskrökeri och jag märkte hur mycket han ville äta där. Jag fick helt enkelt ta på mig den "snälla rollen" trots att jag hade kunnat döda honom för att han åt där och jag blev utan mat (eftersom jag inte äter fisk). Vi gick av och han stod och dreglade innan han kom fram till att han skulle ha en dansk macka. Snäll som han är så tog han med den och tyckte vi kunde hitta någon mat till mig och sedan sätta oss och käka någonstans. Tyvärr så hittade vi inte ett skit till mig och till slut så blev jag bara så trött och irriterad, nästan gråtfärdig så jag sa till Micke att vi skulle köra iväg till något ställe där han kunde sätta sig och käka sin mat, stackaren var ju så sugen och maten dessutom varm! Micke åt sin macka och sedan styrde vi bilen mot Bunkeflostrand igen för att gå in på Ica och se om jag kunde handla något där, men icke! Inte ett skit som passade damen, det slutade med ett "Mars-choklad" och sedan lagade jag mat till mig själv hemma.

När jag hade ätit blev jag en ny människa och vi satte oss i bilen igen för att åka hem till min moster och hälsa på - det var fint väder och deras trädgård är inte att leka med då! Dessutom är sällskapet helt rätt! =) Min mamma och lillebror var också där hemma. Vi tog med oss Lexton för att han skulle leka med min mosters hund Viggo.

Det gick fint med leken till en början med och sedan rök dom ihop - Viggo gick runt och trissade Lexton konstant och det är ett under att han fortsatte gång på gång för Lexton sa till ordentligt flera gånger. Lexton sprang runt och sket i Viggo, han lekte så fint och hade så kul men så fort Viggo kom för nära Lexton så började Viggo att morra och det tog inte Lexton - för första gången någonsin har Lexton hamnat i hundslagge. Dom rök i hop ordentligt och det slutade med att Viggo kastades iväg hur långt som helst och Thomas låg på Lexton. Två människohänder blev också skadade. Båda hundarna fick bitmärken - så allvarligt var det. Jävla schnauzer alltså! Han gav verkligen inte upp. Lexton gav honom MÅNGA chanser.

Nåja, vi lyckades separera dom till slut och vi åkte hem med Lexton som fick sig ett bad samt föning - han sov gott efteråt kan jag meddela.

Vi tog Nezta och Enzo till rastgården och kastade lite boll när vi kom hem - Lexton fick vara hemma själv och vila lite.

Vid 21-tiden fick jag ett ryck och monterade tillsammans med Micke ihop spjälsängen, la i madrassen och satte upp spjälskyddet. Vi satte i ordning lite möbler och helt plötsligt blev allt så verkligt. Nu vill jag bara fortsätta få i ordning i rummet.

Vi längtar som galningar nu - 2/3-delar av graviditeten är avklarad, 3 månader utav 9 återstår, 15 veckor utav 40 kvar.

Bebisen är livligare än någonsin, sparkar hårt och när han flyttar sig så känner jag hur hela magen rör sig inifrån - hans kropp rör vid min på något sätt, trots att han ligger i min mage så skulle jag vilja förklara det så.

Det är fortfarande overkligt och jag förstår knappt ingenting - det kommer verkligen att komma en bebis ur detta. Det är verkligen en bebis som rör sig, jag har inte bara blivit tjock - jag är faktiskt gravid, jag ska till barnmorskan för att där faktiskt är en bebis inom mig och inte bara för att det är skoj...Jösses haha!

Idag är det förresten dags för barnmorskan, klockan 15.15 ska vi vara där och jag vet inte riktigt vad som kommer att ske idag - hoppas att det är mer än snack i alla fall. Jag återkommer när vi varit där. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar