lördag 26 maj 2012

Fredag!

I går åkte vi i väg på en liten shoppingtur. Vi började med en lunch på Ikea - riktigt vidrigt, smakade skolmat och jag åt nästan ingenting. Jag tycker det är rätt gott på Ikea annars men i går var det verkligen ingen höjdare. Tur det var billigt.

Vi sprang omkring inne på Ikea ett bra tag - det var projekt barnrum. Vi fick i hop en hel del fina saker. Det kommer med all sannolikhet inte att bli ett Nalle Puh-tema i rummet - det blir för svårt, då det finns så mycket andra fina saker och risken är stor att det blir bladdigt då. Vi försöker i stället att hålla oss till att köpa fina saker som matchar rummet i färger och tidigare inredning, oavsett om det är igelkottar, Nalle Puh eller randigt med kaniner  - det blir lättare och roligare, så är man inte så bunden till Nalle Puh. Vi hittade massor av fina saker inne på Ikea och nu har vi en fin grund! Jag fick köpa en Malm-Byrå till barnkläderna - den fick jag i födelsedagspresent utav min snälla och underbara Mamma! Hon är bäst. Det hjälpte oss enormt mycket.

Vi åkte förbi Arken Zoo och checkade läget där, inhandlade dock ingenting till vovvarna men det var värt ett besök för att kika på alla fina saker och alla underbara djur som fyller en med så himla mycket värme.

Sist men inte minst så åkte vi vidare till Willys för att handla mat till kvällen och fika till på söndag då min mamma m familj, pappa m familj, mormor och Mickes mamma kommer hit för att fira mig lite i förskott. Jag ska ge mig på att baka en egen tårta - spännande, vi får se hur det blir med det.

När vi kom hem så satte vi oss på terassen, byggde ihop möbler och bara njöt av vädret. Hundarna var med oss ute hela tiden, trots värmen, dom gick in då och då och tog lite paus i från värmen. Vi käkade lite snabbt för att sedan sätta oss där ute igen. Vi har solen på vår terass hela kvällen till den går ner och det är vi tacksamma för, det är så härligt!

Det blev en tidig kväll, vi var båda väldigt trötta!

I dag ska vi träffa Tina och Eddie på Papa Joes i Bunkeflostrand - vi ska käka middag för att sedan gå hem till oss och kolla på Eurovision. Kul! Innan allt detta ska vi dock hinna med att städa och inhandla lite saker, bland annat mors dag present till våra kära mammor! =)



Tips på färstingmedel - vet inte hur bra det funkar.
Titta långt ner på magen till vänster efter att Nezta varit där och nosat en gång - antingen är det en bebis som tycker om hundmys eller så är det en bebis som inte tycker om det! =) 
Händiga Micke! 
Duktig!
Hårt arbete - tittar på när Micke bygger!
Lexton och Nezta tittar på bygget!
Puss på dig syrran!
Mys med min fina lilla prinsessa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar