måndag 21 maj 2012

Helgen!

I lördags hade vi gäster, Mickes vänner var här på besök. Vi var 6 stycken så vi delade upp så att 2 ordnade förrätt, 2 varmrätt och 2 efterrätt. Det var spännande och kul att se vad alla hade ordnat. Allting var väldigt gott, maten var lyckad och kvällen likaså!

Vi åt en soppa till förrätt - grön ärtsoppa. Jag har aldrig ätit ärtsoppa förr, men denna var faktiskt väldigt god! Till varmrätt blev det kycklinginnerfilé med ädelost/bacon-sås, ris och en sallad. Det blev också väldigt gott. Desserten var pannacotta med vit choklad - väldigt gott!!

Vi tog det lugnt, snackade, spelade buzz och killarna pratade om minnen från förr - trots att man inte hänger med på mycket av det dom pratar om, så kan man inte låta bli att skratta. Dom har så många roliga historier och galna upptåg!

Klockan blev mycket innan vi hade hamnat i sängen, vi skulle på loppis klockan 9 på söndagen i Folkets park. Jag misstänkte att vi inte skulle vara i folkets park klockan 9, trots detta så ställde jag klockan och hoppades på att ett under skulle ske, kanske skulle vi vakna i tid och vara utvilade. Jag kan säga som så att vi var i Folkets park klockan 11.45 - 1 timme och 15 minuter innan dom skulle stänga loppisen - GUD så varmt det var och GUD så mycket folk som både sålde och som skulle köpa. Det var helt fruktansvärt. Jag rekommenderar ingen gravid detta. Inga bord hade dom i heller - allting låg på marken på filtar. Vi fick dock med oss lite fina saker hem. Jag vill absolut inte köpa begagnade saker som ser begagnade ut, allting ska vara som "nytt" - där var få som sålde saker i detta skicket, dom flesta sålde kläder som var i riktigt kasst skick. Vi fick dock med oss en hel del som var i mycket fint skick eller helt oanvänt. Jag var trots värmen väldigt nöjd efteråt.

Vi passade på att hälsa på alla djuren i folkets park - det var fantastiskt kul. Jag älskar att vara omkring djur, det är så härligt. Det fanns minigrisar, höns, hästar, kaniner, marsvin osv. Micke var dock inte lika imponerad - han höll på att dö av värmeslag och stod för det mesta i skuggan medan jag sprang runt som en osalig ande bland alla underbara djur.

Vi åkte till Burger King därefter för att handla varsin dricka att ta med oss till Sibbarp i Limhamn, vi satte oss en stund på gräset där och bara kopplade av. Drickan tog snabbt slut och vi bestämde oss för att köra vidare för att käka något. Tyvärr hade Papa Joes i  Bunkeflostrand stängt - annars hade vi tänkt sätta oss på hans uteservering. Det fick bli Pizzeria Madonna istället, inte så himla kul men ack så gott.

Mamma, Jonas, Mormor och Julius hämtade upp mig vid 16.30 - då åkte vi in till stan för att lämna av Julius vid Palladium, där han skulle ha uppvisning med sin dansgrupp. Vi fick vänta i 1,5 timme innan showen började. Vi passade på att käka Rönneholmsglass, gå omkring, snacka och bara ta det lugnt. Showen började, det var ganska långtråkigt om du frågar mig - det var kul när Julius dansade (2 minuter) men resten av showen bestod mycket utav tråkig balett. Jag tyckte mest dom såg utvecklingsstörda ut när dom hoppade omkring och hade sig. Nä tacka vet jag lite coolare dans, sån dans som Julius utövar. Julius var väldigt duktig och man kan inte låta bli att känna sig lite stolt.

Kvällen bestod som vanligt utav hockey sen när jag kom hem, Micke lever ett riktigt lyxliv - det är inte många som är sambo med en sporthatare som får ha tv:n för sig själv dygnet runt.

Varmt som fan när vi skulle lägga oss och jag hade kraftiga problem att somna. När jag väl hamnar i dvala då blir jag kissnödig och måste gå upp, då börjar vi om från början. Usch!!

Vecka 27 (26+6)




Tjock mage i vecka 28 (27+1)

Vecka 28 (27+1) 
Alla dansande ungdomar från uppvisningen - Julius står långt ut till höger och gömmer sig. =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar