lördag 19 maj 2012

dödens snarkningar!

I går var Micke ledig - vi tog det lugnt för att sedan åka till Limhamn och handla lite inför lördagen. Jag kollade även inne på Lindex, hittade ingenting som klär en tjockis, tråkigt - men ekonomiskt! 

Det blev riktigt skönt väder i går - dock hade vi planerat att vi skulle städa när vi kom hem och så fick det bli eftersom vi ska ha gäster i dag. Tråkigt....alltså att städa...! 

Mickes mamma kom hit vid 18, hon hade med sig mat till oss - härligt att slippa laga mat och snäll som hon är så bjöd hon på maten - tack!! Det var fantastiskt gott - thailändskt. Alltid trevligt med sällskap, tiden går snabbt när man sitter och snackar. Hundarna var mycket belåtna, dom blev nämligen bjudna på goda hundben - då är det fest, det kan jag lova. Mickes mamma hade varit på vacker tass och handlat med sig dessa till vovvarna - så gulligt! När dom hade ätit upp benen så låg dom utslagna på olika ställen i lägenheten, rätt skönt det med faktiskt! Ha ha! 

Vi gick och la oss rätt tidigt i går - det var mitt önskemål. Jag sover så fruktansvärt dåligt på natten, jag skulle aldrig skrivit för någon vecka sedan om att jag aldrig kissar på natten - helt plötsligt gör jag det x-antal gånger varje natt, SÅ jävla tröttsamt!! Jag är helt slut när jag går upp för att gå på toaletten, det är ett under att jag överhuvudtaget sätter mig på toaletten och inte golvet. Jag föredrar att sova med öronproppar, antingen är det hundarna eller Micke som för en massa oljud under natten, det är tur man är mentalt stabil annars hade nog någon råkat väldigt illa ut. Öronpropparna har varit slut nu i 2 dagar och jag har glömt att köpa nya varje dag, tror ni inte att Nezta helt plötsligt har börjat snarka som en gris nu? Jag försöker allting, jag håller för öronen, jag lägger en kudde på huvudet, jag försöker tänka bort det - jag försöker verkligen allting - ingenting fungerar, det fruktansvärda ljudet tar sig i genom allting. Det låter som en överviktig man som är riktigt förkyld. Jag har dock inte hjärta att gå upp och säga till henne, hon sover ju så himla gott!? Måste köpa nya öronproppar helt enkelt. 

Jag brukar vakna omkring 9.00 varje morgon, men i dag vaknade jag 11.00 - med all rätt! Jag känner mig tack och lov utvilad och det känns rätt viktigt eftersom vi ska ha gäster i dag och det nog kan bli en lång kväll! =) 
Monster! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar