fredag 4 maj 2012

ARG!

Idag var vi iväg och skulle göra ett 3D/4D ultraljud på Emmakliniken i Malmö. Vi längtade och såg fram emot besöket väldigt mycket. Vi skulle äntligen få se vår lilla gosse i "verkligheten".

Micke gav mig detta i för tidig födelsedagspresent och det gör så ont att det skulle behöva bli såhär! Det var en så himla fin gåva och tanken var att vi skulle få se vår älskade son och njuta av underbara bilder och filmer utav honom. Upplevelsen var allt utom underbar.

Vi åkte därifrån med stor besvikelse, vi var arga, ledsna, rånade.

Vi hade tid 15.30 och det var dagens sista tid. Jag var orolig över att det skulle stressas, det är ju fredag och deras sista tid - men tänkte aldrig tanken på att avboka av den anledningen. Jag hade helt rätt, vi fick inte ett skit utav ultraljudet. Dom skulle ha tillväxtkontroll, undersökning och ge oss fina bilder i 3D  - vi såg inte skymten av något utav det. Barnmorskan dömde ut oss redan innan vi hann sätta igång av olika anledningar som t e x att moderkakan ligger i framvägg. Hon kollade på sitt armbandsur, var allmänt stressad, var kort, tråkig, otrevlig och negativ. Hon hade bråttom hem, utan tvekan. Man ville bara ursäkta sig, lämna rummet och låta henne återgå till sina fredagsplaner.

Hon konstaterade att bebisen låg på ett konstigt sätt, att moderkakan var i framvägg och det underlättade inte läget precis - hon "dömde ut" oss och avslutade. Jag var kokande när vi lämnade stället, visste inte om jag skulle böla, skratta eller döda någon. Micke kände likadant. Vi slapp betala för bilderna (200:-) och fick betala för "tillväxtkontrollen" (1000:-) en tillväxtkontroll som vi inte såg skymten av - hon mätte inte ens hur lång vår bebis var!!!

Åkte hem med gråten i halsen, knutna nävar och allmänt förbannad - har nu skrivit ett långt brev till cheferna på Emmakliniken och ber till gud att dom förstår hur jävla besvikna, rånade, ledsna och arga vi är efter deras oerhört dåliga bemötande. Jag har krävt att få komma tillbaka och få nya bilder i 3D/4D för nu har vi 4 bilder varav 2 föreställer moderkakan och 2 får man anstränga sig för att se att där ens är en bebis.

Jag återkommer i ärendet. Jag har kortat ner en hel del men känner att jag inte orkar gå in på allting en gång till - fruktansvärt dåligt bemötande i alla fall. Vem fan tar upp handen och kollar klockan när det gått 10 minuter och vi har tid i 30 minuter? Så jävla förnedrande och kasst.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar