måndag 28 maj 2012

Lite födelsedagsfirande!

Min mamma med familj åker till Mallorca på torsdag och jag fyller år på fredag så vi bestämde oss för att ha ett litet "kalas" nu helgen innan min födelsedag. Det blev bara enkelt, jag bakade en tårta och det bjöds på lite kakor och godis. Min mamma, Jonas, Julius, pappa, Christin, Mickes mamma och min mormor var här och grattade mig. Det var trevligt att ha alla samlade och så himla kul att alla kunde komma. Hundarna var hysteriskt glada från början men lugnade ner sig till slut. Vi pratade mycket om bebisen, jag visade ultraljudsbilder från hela graviditeten, vi kollade på barnrummet och på alla kläder. Det snackades om förlossningar, storlekar på barn och allt mellan himmel och jord. Det är kul men samtidigt helt overkligt att sitta och prata om bebisen, dessutom känns det helt annorlunda nu, faktiskt ännu mer overkligt - eftersom det verkligen börjar närma sig på riktigt. Tårtan slank ner och folk påstod i alla fall att den var god, hoppas dom talade sanning. Tiden gick snabbt och folk började bege sig hem. Tack igen för alla fina presenter, ni är guld värda och jag är tacksam och glad för att ni alla ville och kunde komma.

Det var även morsdag i går, jag handlade en fin bukett rosor till min mamma, plockade lite gröna blad på morgonrundan med hundarna och band sedan ihop det till en fin bukett - hoppas du gillade dom mamma! =) Jag älskar dig och du är den bästa mamma som finns på jorden. =) 

När alla gäster hade gått så avslutade vi med elitloppet hemma, jag nästintill tvingade Micke att spela på Yarrah Boko - Han kunde till slut inte hålla sig. Det såg bra ut för Yarrah men Commander Crowe tog hem det hela. Ja ja. nära skjuter ingen hare, men nästan!

Vi åkte iväg och käkade en riktigt god middag på Babas i Limhamn - så himla gott och så lyxigt med restaurang. Jag älskar verkligen restaurangbesök, det är så himla mysigt. Jag åt planka med kycklingfilé och Micke åt planka med Lax - vi startade så klart med vitlöksbröd, dom är så fruktansvärt goda på Babas! =) 

När vi kom hem så var vi helt slut, vi la oss i sängen och tittade på tv och sedan tog vi ut hundarna på sista promenaden. Jag hittade våfflor i skafferiet vid 22 och ställde mig genast och gjorde ett par stycken till oss - där fanns grädde och sylt över från tårtan så det var svårt att låta bli. När vi ätit våfflor så hoppade vi rakt ner i säng.

Lite kass bild, hela gänget med på bild... 





Mormor
Mormor, Kicki och Micke!
Mamma, Jonas, Pappa och Christin!
Julius
Alla utom Micke - verkar vara vilda konversationer vid båda borden.
Halva gänget
Dessa tiggande, pussande, hoppande vovvar fick spendera en liten stund för sig själv. Gossarna ville inget hellre än att komma ut till oss medan Nezta slumrade en stund i stället.
Tårtan fick jag inte med på bild =( 
Nezta sover gott i tvärdrag! =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar