lördag 26 maj 2012

Onsdag och Torsdag!

Nu har det varit några dagars uppehåll i bloggen - jag har haft fullt upp och när jag sedan landat i soffan så har jag varit helt slut!

Micke arbetade länge i onsdags - då passade jag på att bara ta det lugnt och vila upp mig. När Micke kom hem så passade vi på att måla skötbordet ute på terassen och samtidigt njuta av solen.

Torsdagen kom och jag kände mig väldigt rastlös. Det var så fint väder. Micke arbetade länge då också. Jag ringde till min mormor och bestämde med henne - hon var lika rastlös. Vi åkte i väg till Ekohallen, där fick jag köpt nya skor och väggdekorer. Vi åkte sedan vidare till Limhamn för att möta upp min mamma och äta en lunch med henne på "Maddes" - riktigt gott! Jag käkade en ceasarsallad som var super! Mamma fick fortsätta arbeta medan mormor och jag gick vidare till Lindex och Pysen i Limhamn. Hittade solglasögon och ett läppglans på Lindex - minns inte senast jag köpte jag något till mig själv, det kändes speciellt - ha ha! Inne på Pysen fanns där inte mycket, blev mycket besviken, framförallt över priserna. Pysen är en second hand butik som inriktar sig på barn, den ligger i Limhamn.

Mormor och jag åkte vidare hem till min moster för att svalka oss lite i hennes stora trädgård, som tur var så befann hon sig hemma. Det blev ett kort besök och sedan körde vi vidare för att käka en mjukglass på Cellos - så himla god!! Cellos ligger på Limhamn och säljer fruktansvärt god glass! ÅK DIT!

Sedan åkte vi hem till mormor och satt i hennes trädgård till Micke kom och hämtade upp mig. Det blev en riktig heldag. Det var härligt!

Micke granskar skötbordet efter målning.
Nezta och Lexton myser!
Enzo är med och målar!
Att måla tog musten ur Enzo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar