måndag 14 maj 2012

Lördag-Söndag.

Jag har under flera år hjälpt till att passa en liten flicka som heter Sophia. Hon är dansk och bor med sin familj här i Bunkeflostrand. Hon har blivit 3 år nu och första gången jag träffade henne var hon bara ca 6 månader. Det är så kul att vi hållit i hop så länge. I dag ska jag för första gången hämta henne från dagis och passa henne till hennes pappa kommer hem. Det ska bli väldigt skoj.

Innan dagishämtning så ska vi handla inför veckan - denna veckan har Micke gjort matsedel, spännande.

Bebisen sparkar på ett annat sätt nu, jag kan känna hur hela han rör sig - om han armbågar mig, sparkar mig eller liksom tar med handen på mig - det är behagligare känsla än tidigare. Han är väldigt aktiv nu och  vissa stunder är det helt lugnt. Han uppskattar INTE när jag ska sova och lägger mig på sidan, då sparkas det för fullt  - för min del känns det precis som att jag ligger på honom ha ha, riktigt jobbig känsla.

Vi passade min lillebror Julius lördag-söndag - det gick bra, inga som helst problem, han sköter alltid sig själv. Jag fick ett ryck sent i lördags och bestämde mig för att stå på loppis på söndagen - det skulle nämnligen vara loppis här där vi bor och det var gratis att stå. Jag samlade i hop en massa saker, satte prislappar på allt och höll på till sent på kvällen på lördagen. Upp tidigt på söndag och förbereda och sätta upp, ganska många som skulle sälja men inga kunder, dom hade ju inte annonserat någonstans. Jag tror jag sålde för 50 :-. Nå ja, det var i alla fall fint väder och man dör inte av att vara lite social med alla grannar. Vi packade i hop 2 timmar innan, lämnade Julius hos min mamma och åkte i väg till Hammars park med Nezta. Hon badade i bäcken där och sedan låg vi på gräsmattan och bara njöt. Vi var i närheten av brukshundsklubben och bestämde oss för gå över på deras mark och testa Nezta över ett hinder - haha. Vi hade inget godis med till henne men det funkade med blommor, gräs, pinnar och massa beröm, det tyckte hon lika bra om - hon är knäpp den hunden. Vi fick över vår överviktiga, knubbiga lilla Labbe över hindret flera gånger och kände oss nöjda med det, ha ha! Åkte sedan hem till våra gossar och tog ut dom på en promenad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar