söndag 6 maj 2012

Härliga dag!

I går efter hockeyn så satt vi i soffan en liten stund, jag hade gjort lite kvällsmat och hade precis tryckt i mig denna. Jag hade dragit upp tröjan (skönt att vädra ibland) och låg på halva ryggen i soffan. Jag märkte att bebisen bökade och hade sig där inne och bad Micke att kolla på min mage hela tiden. Det tog bara någon minut innan vi båda skrek till "Woooooaaah" och sedan skrattade vi åt vad vi precis hade sett och upplevt - det är så jävla härligt. Jag fick mig en redig spark och både jag och Micke fick uppleva den, dock så fick jag ta smärtan men det var det värt.

Bebisen ligger och sparkar på mina "organ" nu känns det som, han sparkar som jag tidigare skrivit inte utåt utan inåt eller nedåt/uppåt. Han har sparkat mycket på min blåsa den senaste tiden, det känns nästan lite som man fiser inombords hahaha.....Det är en helt sjuk känsla och absolut inget positivt, det är mest obehagligt. Jag föredrar när han sparkar utåt på magen istället.

I dag har vi haft en riktigt lugn dag, vi var i väg hela dagen i går ju och man behöver andas ut lite också. Vi tog ut Lexton och Enzo på en runda först och sedan tog vi Nezta. Det är absolut skönast när man delar upp dom. Dessutom löper Nezta nu (på riktigt) och gossarna är lite halvtokiga, så det är nog skönt för dom alla att slippa varandra lite. Det har i alla fall varit en underbar dag, full av promenader och härligt väder. Naturen i Bunkeflostrand är helt underbar, det finns alltid något fint att titta på, vart man än väljer att ta sin promenad. Vi har börjat gå väldigt mycket sedan vi flyttade ut hit igen, man kan gå hur länge som helst utan att tröttna.

I dag åt vi en jävligt tråkig pytt i panna men kommande vecka blir det andra bullar, jag har nämnligen skrivit ner en meny för hela veckan och det ska vi inhandla i morgon så vi slipper åka iväg varje dag. Hoppas dock vädret blir lika bra i morgon som det varit dom senaste dagarna, för i morgon har jag planerat att vi ska grilla.

Micke är som vanligt iväg och spelar innebandy i kväll - jag sitter och skriver här på bloggen och kikar lite på tv. Lite egentid är aldrig fel.

Hoppas ni får en underbar kväll! =)

Här kommer någon bild från i dag.


Nezta efter att ha dykt efter pinnar i sjön!
Här har Nezta äntligen kommit fram till sjön.
Här går vi på Gottorps Allén. Underbart. Där allén tar slut, där börjar en liten sjö som vovvarna älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar