lördag 12 maj 2012

Loppis och fika hos mamma.

Tröttast i världen, ja det är nog jag det. Orkar knappt hålla ögonen öppna, hade bara velat gå och lägga mig men så kan vi inte ha det - dessutom mår man skit när man vaknar upp en vila mitt på dagen, i alla fall så gör alltid jag det och det tar evigheter innan jag vaknar igen.

I går hade vi en lugn hemmakväll - Micke har jobbat intensivt så det var skönt att bara "vara". Vi käkade och såg på hockey.

Hundarna har lugnat sig något, just nu är Enzo, den annars så lugna chihuahuan, värst. Han låter som 15 marsvin som tränar inför skolavslutningen. Ja det var ju en himla jämförelse men det är det enda jag kan tänka mig.

Återigen är jag trött på hundar som springer fram, okopplade till oss - jag tänker inte vänta på att det smäller, nästa gång en hund kommer fram till våra hundar utan koppel så kommer jag att sparka i väg den, oavsett om den anfaller eller inte. Det kan gå så jävla snabbt och dom signalerar ut saker som vi människor inte förstår. Jag tänker inte riskera att mina hundar dör för att din hund är så jävla duktig och jag tänker inte riskera att behöva betala en veterinärräkning åt dig och din hund för att någon utav mina hundar (som är kopplade) har bitit din hund när den sprang fram okopplad till oss. Ha gärna din hund okopplad där det inte finns andra hundar i närheten - men att springa omkring med hunden 500 meter bakom eller framför sig i ett bostadsområdet är så jävla nonchalant!!! OAVSETT hur duktig din hund är.

Nåja, till något helt annat - var bara tvungen att avreagera mig lite.

I dag gick jag upp tidigt - alltså 9.00 käkade frulle och insåg att vi inte skulle kunna gå på barnloppisen i ängslättskolans matsal - som jag sett fram emot. Ja det må vara lite white-trash men det skiter jag i, det finns mycket fint för att inte säga saker i nyskick till väldigt bra priser. Enzo var fortfarande tokig i Nezta och vi kunde inte lämna dom ensamma. Jag kontaktade min kära mamma som ställde upp som hundvakt till Nezta under tiden som vi var på loppisen.

Skönt att slippa allt gnällande hemma en stund - vi lämnade av Nezta och åkte bort till loppisen - där vi träffade min mormor. Hon hade handlat en superfin bodie till lillen i storlek 62, hon var så stolt över den, visade upp den direkt när vi kom fram till henne. Det var en röd/vit randig polarn och pyret bodie.

Det var riktigt varmt i lokalen, riktigt trångt och riktigt mycket folk - jag blev trött bara jag kom in genom dörren. Insåg snabbt att det var mest skit där inne och folk var svindyra med det dom sålde. Dom förväntade sig nog att bli miljonärer efter 4 timmar där inne.

Vi hittade en leksak till vår bilstol, ett moln med Nalle Puh, Tiger och Nasse som hänger i varsin sak, typ stjärna, måne och liknande - Nasse spelar en liten melodi om man tycker. Den var superfin och passade perfekt på bilstolen. Hittade även ett par fina byxor och en fin bodie i storlek 62. Det blev dyrare än vad jag hade tänkt mig men skitsamma - what to do, gummisko.

Vi åkte sen hem till min mamma, fikade och snackade lite - fick med oss ett helt lass med saker hem till gossen - vi får inte plats längre, var ska vi göra av alla saker? Jag blir tokig. Låt oss hitta en byrå och lite  lådor/hyllor snart så att vi kan få ordning i bebisrummet - nu står allt huller om buller och jag blir tokig när jag går in i rummet.

I kväll ska vi passa min lillebror Julius - det är simpelt, han sitter framför sin dator dygnet runt så han är inte speciellt krävande ha ha!

Väldigt dålig bild men jag får ju liva upp inlägget med något. Denna bilden är tagen i går - 25+5 (vecka 26). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar