torsdag 10 maj 2012

10 maj!

Jag får bara mer och mer ont i min stackars höft, det är framförallt värst när jag ligger ner - jag blir helt förlamad av smärta. Jag kan verkligen inte röra mig efter ett tag, blir helt förstelnad. Jag försöker med kuddar, täcke, stretcha osv - i natt vaknade jag till och skulle vända mig, vilket är helt projekt. Jag såg att Micke var vaken just då också, för vi tittade på varandra, samtidigt som jag försöker vända mig själv med en smärta utan dess like. Jag försökte verkligen hålla igen men det gick inte, jag hade kunnat skrika rakt ut. När jag hade lyckats vända mig så kliade Micke mig lite på ryggen, mitt i natten - så himla gulligt. Det tror jag knappt att han minns själv. I bland behöver man inte ens säga något. 

Det är fortfarande full action på hundarna, hoppas verkligen det är över snart. Jag har varit helt slut i dag, har sovit till och från. Jag vaknade till först under kvällen. Jag har städat, tvättat, varit ute och gått och duschat - en riktigt händelserik dag med andra ord. 

Vi skulle göra tacos till middag i kväll men vi kom på att vi hade glömt lägga fram köttet från frysen. Vi storhandlade ju häromdagen och då köpte vi ett stort paket blandfärs, så det har vi delat upp i mindre delar och lagt i frysen nu. Har haft lite fördomar mot det tidigare men det var faktiskt inga problem, det smakar precis som vanligt. Nåja, vi fick helt enkelt vänta på att köttet skulle tina. Maten blev som vanligt god och när vi ätit upp så drabbades jag av det välkända sötsuget - vi hade bara sketet godis kvar hemma sedan i går - Icas godis är verkligen inte gott (men fungerar i nödfall som i går). Jag började känna efter vad jag var sugen på och självklart så är det något riktigt avancerat - därför ställde jag mig efter mycket om och men och bakade kärleksmums. Jag kunde inte låta bli när jag insåg att vi hade alla ingredienser hemma. Kakan blev riktigt riktigt god!! Den är lite varm fortfarande, synd, annars hade jag nog ätit upp hela själv, vid den här tidpunkten. 

Micke köpte hem MFF-HIF på tv i dag så vi kollade på den under tiden vi käkade, en mycket bra match! 

Nu väntar en promenad med hundarna, sedan ska vi kika lite på tv för att sedan sova. 

Hoppas ni har haft en bra dag och kväll! 


Promenad med Nezta tidigare i dag. Hon hittade ett mjölkpaket.
Något tjock, men fruktansvärt god kärleksmums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar