lördag 5 maj 2012

Nya inköp!

När vi hade varit i småbåtshamnen i torsdags så åkte vi vidare till Mobilia. Jag tänkte köpa lite linne i trevliga färger nu till sommaren och Micke skulle kolla på en vit skjorta. Vi hittade ingen vit skjorta och inga linnen men däremot så åkte jag hem med en skitsnygg tröja/klänning i stark rosa (min favorit färg) och ett par skitcoola leggings. Micke tyckte först att leggingsen var skitfula men när jag testade dom så ångrade han sig - så brukar det vara. 

Vi kollade lite på babyavdelningen efter strumpor till gossen - det behöver vi verkligen men vi hittade inget speciellt och kände inte oss så taggade på att handla strumpor heller så det hoppade vi över. 

Vi åkte faktiskt hem efter vi varit en endaste butik på Mobilia. Vädret var ju så fint. Det blev hundrastgården sen, jag gick bara upp om och bytade om till min nya snygga tröja. 

Igår efter ultraljudet handlade vi lite tillbehör till maten som vi skulle laga, sedan blev det hockey på tv hela kvällen lång och jag lyckades somna i soffan innan vi ens hunnit gå ut med hundarna sista rundan - klarade dock av att masa mig upp och ta ut hundarna tillsammans med Micke. Det tog inte lång tid innan jag somnade när vi sedan kommit tillbaka. Jag har ju turen att äga en alldeles egen klia-på-ryggen-maskin. Stackars Micke - han har kliat mig på ryggen varje kväll i 4 år, dock behövs han nog smörjas nu för i bland känns det som att han försöker med fulingar, typ sluta klia efter 3 minuter för att sedan pausa till jag får spel för att han inte kliar och då fortsätter han kliandet igen med orden "Amen jag kliar juuuuu" och jag får alltid svara "Nä det gör du ju INTE" och där avslutar vi dialogen och min kära kli-maskin fortsätter en stund till. Har jag tur så kliar han till jag somnar men ibland hinner han somna innan mig och det är inget jag diggar. Ja nu kanske ni tycker synd om Micke, men jag kan lova er att i bland händer det även att han slipper klia mig, lite då och då, någon kväll om året. Han är lyckligt lottad han! Ha ha! 

I dag har vi varit iväg sedan 11.00 - vi tog ut hundarna och begav oss sedan till Bauhaus för att kolla deras tapet och färg sortiment - vi måste ju försöka hitta en snygg tapet eller färg till bebisrummet. Vi är kluvande om vi ska måla eller om vi ska tapetsera. Det återstår att se. Vi hittade i alla fall ingenting på Bauhaus och vi åkte vidare till Nordsjö på Mobilia - där stod vi nog i 45 minuter och gick igenom urfina tapeter, dock väldigt saftiga priset och jag tror vi kom överens om att det var lite över vad vi hade räknat med. Det var dock underbara tapeter i Nalle-Puh och en massa andra ursöta figurer. Jag förälskade mig i många. 

Vi gav upp tapet/färg letandet och kom överens om att kika till på internet och se om vi kunde hitta något snyggt där istället. 

Vi åkte vidare till Babyproffsen på Dalaplan, där hade vi inte varit - vi har faktiskt inte varit i så många babybutiker. Den enda vi besökt 2-3 gånger är Barnens Hus. Vi blev positivt överraskade av Babyproffsen - superfina saker. Jag förälskade mig i 90% av alla barnvagnarna men vi har ju redan vår vagn så det vore dumt att köpa en till. 

Vi fick i alla fall med oss en skötbädd i Nalle-Puh - som vi letat som galningar efter på internet. Den var dock ganska dyr, men det fick funka. Vi BARA skulle ha just den. Det är en hård platta under bädden så att man kan ha den över spjälsängen eller liknande också - det kan ju vara bra att ha. Nu har vi ju skötbord, men ändå! =) 

Vi hittade även ett suveränt erbjudande på babyskydd (bilbarnstol). Bilstolen + bas till sätet för 1499:-. Det var dessutom på den stolen som vi sedan tidigare tittat lite extra på. Det är en Brio Primo. Tyvärr hade dom inte den inne just nu men kunde beställa den till oss. Jag frågade om dom inte kunde ringa till Babyproffsen på Stora Bernstorp och fråga om dom hade den inne. Dom hade den inne och vi begav oss dit för att köpa den. Vi fick hjälp av en väldigt trevlig kvinna i butiken och av en ren slump så frågade Micke angående en annan bilbarnstol som stod bredvid. Kvinnan förklarade då att detta var ett nytt märke, ett märke som mannen som ritat/designat Brio Primo hade startat. Han hade samarbete med Brio eftersom han ritat deras stol tidigare plus att han sålde sin stol för samma erbjudande som dom nu - den är dock dyrare än Brios annars. Det var en uppgraderad Brio Primo om man säger så - där var mer säkerhet och mer solskydd. Där var bland annat ett 5-punkts bälte istället för ett 3-punkts bälte på denna nya och det gjorde att vi bestämde oss för den istället. Märket heter Axkid och ser i princip likadan ut som Brio Primo (eftersom mannen bakom Axkid, har designat och tagit fram Brio Primo också) dock var den mycket säkrare. Vi fick den för samma erbjudande som vi skulle få Brio Primo för. Vi valde en som var svart och grå och är hur nöjda som helst med våra köp!! Skönt att kunna bocka av dessa två saker också. Bara stolen skulle kostat 1300:- annars och nu fick vi hela basen till också för 200:-. Vi hade räknat med minst 2500:- annars. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar