tisdag 29 maj 2012

28/5-2012.

Det var väldigt fint väder i går, varmt men tack vare blåsten så var det behagligt. Vi åkte ut en sväng, vi var lite rastlösa när Micke slutat arbeta. Vi åkte först till Subway på Svågertorp för att äta lunch och därefter så tog vi en snabbis inom Mobilia för att kika på deras kläder, jag fick ju presentkort i födelsedagspresent. Jag tänkte först spara på dom, men sedan kom jag på att det faktiskt är nu jag behöver kläder. Jag hittade ett par svala tröjor, linnen och mammashorts - det blev ett bra pris och jag har fortfarande en massa pengar kvar på presentkorten - härligt! =) Inne i provhytten gick allting bra tills jag skulle ta på mig en långklänning som hade ett väldigt avancerat axelband och spänne i ryggen - efter det blev jag som en 3-åring med svåra svettningar - inte nog med det så hade jag tagit 3 storlekar över vad jag brukar ha på mig och det slutade med att jag inte köpte den på grund utav att jag inte kunde knäppa spännet i ryggen - skitkul!! Men men, den som spar han har, det är lätt att få storhetsvansinne. Jag hade nog kunnat handla upp varenda krona och lite till. 

Vi åkte sedan vidare till Sibbarp och la oss en stund i gräset och halvsov - så himla skönt....till slut...jag skulle först hitta en skön position - vilket inte är lätt. Jag är inte lätt att ha och göra med nu, ibland lider jag med Micke - humöret är fruktansvärt. Jag gnällde på bra, både över värmen, hur hårt det var att ligga på gräset, hur han sparkade på min blåsa och halvt slog sig ut ur min mage osv - tills där kom en gravid kvinna i en rullstol - förmodligen lika långt gången som mig. Jag kände ganska snabbt att jag inte ska klaga, att jag har det väldigt bra som mår så pass bra och att jag är så pass rörlig och glad ändå. Det finns dom som har ett helvete i 9 månader - jag har också ett helvete till och från - det är verkligen ingen dans på rosor att vara gravid - i bland kan det kännas som man svävar på rosa moln men för det mesta så är det väldigt kämpigt. 

Vi handlade lite snabbt på Lidl, vi skulle egentligen storhandla men vi beslöt oss för att skjuta upp det en dag. När vi kom hem så käkade, gick ut med hundarna och gick sedan och la oss tidigt för att kolla på "The killing" (en serie som vi följer) i sängen. 

Jag var verkligen helt slut, det stod totalt still inne i sovrummet, jag hade svåra svettningar trots att fönstret var öppet och jag baddade mig själv med en kall handduk. Inte nog med det så började den lilla killen att köra rundor i magen, det kändes som att han skulle borra sig ut eller som att jag låg på honom och att han i panik försökte ta sig därifrån - det liksom vibrerade i magen på sidan. Han ligger även och sparkar eller ligger med huvudet och tynger på min urinblåsa nu, vilket inte är så himla festligt. Det är både obehagligt och fruktansvärt jobbigt med toalettbesöken. Jag blir kissnödig direkt och det känns så himla obehagligt när han kommer åt där. När jag väl somnade efter hundra besök på toaletten, vid fönstret och med baddande handduk så somnade jag och vaknade kort upp igen för att jag drömde en mardröm - en mardröm om min lillebror, att han blev mördad - (som sagt, det är inte en färd på rosa moln alltid). Mardrömmen var så verklig så jag minns allting i dag och jag minns hur jag vaknade upp och verkligen trodde att det hade hänt. Usch, hemska tanke!! 

Jag kan lova er att jag är trött i dag, jag är som en zombie - nästan helt okontaktbar. Nu ska vi käka lite och därefter hoppas jag att jag vaknar till liv lite mer. 


Smygfoto!


Njutarn!
Smal och snygg - beach 2012! 
Arg tjej - missnöjd med ALLT. 
Som sagt, beach 2012! 
Lexton ligger och lyssnar på bebisen i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar