fredag 29 juni 2012

Blodprov - helt omöjligt...nästan!

Oj oj oj! Vilka problem det är att ta ett simpelt blodprov på mig. Dom har försökt flera gånger hos barnmorskan, sammanlagt så har 3 stycken personer på Sundet försökt. Nu har dom skickat mig till sjukhuset där dom tar blodprov på folk konstant, dagligen. Det krävdes 3 personer denna gången också,   dom stack mig i armarna flera gånger utan att lyckas och tillslut bestämde dom sig för att ge mig en värmekudde i handen för att få fram ett blod ur ett blodkärl på handen - det funkade. Dom satte en nål och sedan kom mitt blod genom en lång slang, alltså långt i från ett vanligt stick i armvecket. 

Jag var rädd och nervös redan innan besöket, gillar absolut inte det här med sprutor. Micke var med mig inne och det var tur, det är en himla trygghet. 

Nu har dom i alla fall fått sina rör med blod. Jag kan erkänna att det kändes rätt hopplöst ett tag. Jag är öm exakt överallt där dom stuckit mig nu, framförallt på handen. 

Synd om mig, verkligen!! 

Vi åkte till apoteket och hämtade ut min järnmedicin också, Niferex - stora som fan och ser allmänt äckliga ut. Jag har tagit en nu precis och kan säga att jag har fruktansvärd halsbränna, kul! 

Vi åkte sedan snabbt inom mataffären för att handla inför i kväll och sedan tog vi en lunch på Limhamn - eller ja, lunch blev det ju inte direkt eftersom klockan var rätt mycket efter allt kämpande med mitt förbannade blod och vi ska inte tala om hur svårt vi hade för att hitta dit till laboratoriet heller, dessutom ösregnade det och jag vill lova att det verkligen ösregnade. Innan vi hittade rätt var Micke inne på ett ställe på sjukhusområdet, där vi misstänkte att vi kanske skulle - dom frågade honom om vi var njursjuka ha ha, nej inte direkt......Han fick bege sig ut i regnet igen och vårt letande fortsatte. Spännande. 

I alla fall så tog vi en lunch på Smörgåsbutiken i Limhamn. Micke åt en ciabatta och jag åt en bakpotatis med keso och kycklingröra - riktigt gott och prisvärt. Det är dessutom ett mysigt ställe. Vi satt där inne ett tag. 

Vädret blev bättre och vi gick inom 3 butiker i Limhamn och kikade snabbt - Magnolia - fina inredningsdetaljer, hittade dock ingenting, Två nallar - såg precis ut som när man var liten och sprang omkring där inne, hittade ett fint hänge till vagnen men tyvärr var det rosa och sist men inte minst Vacker tass - där inne försökte jag övertala Micke att handla en fisk, det tyckte han absolut inte att vi skulle och då blir det då, han råkade släppa lite väder inne i butiken och vi var tvungna att bege oss därifrån - ha ha!!

Hem och ut med hundarna, alla på varsin långrunda, med andra ord blev vi riktigt rastade. Härligt, nej inte direkt för i från ingenstans så blev det kvavt och sinnessjukt varmt. Det kändes som jag hade bebisen mellan benen och bara ville pusha ut honom - inte så bekvämt. Fick dessutom rätt snabbt ont i höfter och ländrygg, fortsatte dock att kämpa utan att klaga. Motion gör bara gott för mig inför vad som komma skall. 

Nu sitter vi helt slut här hemma, det blir en lugn kväll i soffan med lite mys. 

Vi får se vad dagen har i sitt "sköte" i morgon, det beror nog mycket på vädret. 


Oh så synd om mig =( 


Som vanligt 100 meter efter, sociala och trevliga promenader.
trötta!
Favoritplatsen - här är det svalt och man har stenkoll på allt och alla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar