lördag 2 juni 2012

1 Juni - Min födelsedag!

Jag vaknade upp tidigt av en väldigt aktiv bebis och en väldigt glad Enzo som vill busa. Micke hade redan gått upp men han lät Enzo komma in till mig efter att han varit ute med hundarna, han är en riktig sjusovare den där Enzo. Jag filmade magen när det var som mest action, då såg man riktigt hur den lilla gossen rörde på sig i magen - han är verkligen precis under mitt skinn - helt tokigt. Man ser honom så tydligt och man ser och känner precis var och hur han ligger. Det var i alla fall en härlig start på morgonen. Jag gick upp och då hade Micke dukat fram frukost som han hade varit och köpt till oss, så himla gulligt. Det var tända ljus på bordet, varmt nybakat bröd och gott pålägg.

Ja, det var helt enkelt en härlig start på morgonen. Vi hade lite problem med att komma fram till vad vi skulle hitta på under dagen, Micke var ledig i från jobb. Vi bestämde efter ett tag att vi skulle fika med Mickes mamma - vi gjorde oss klara och begav oss till Kajutan i Limhamn där vi mötte upp Kicki. Vi fikade och snackade ett bra tag - i början var där nästan fullt inne på Kajutan och ljudnivån var fruktansvärd, efter en stund så gick dom flesta gästerna och ljudnivån blev bra igen. Bebisen var fortsatt aktiv under hela dagen - han har nog aldrig varit så aktiv som igår. Det var i alla fall en väldigt trevlig fika, tack Kicki som bjöd på hela kalaset! =)

Vi åkte vidare till Mobilia, jag var så sugen på att gå i affärer - vi hittade massa fina saker till gossen, bland annat ett par ursöta hängslebyxor i jeans från Newbie på Kappahl - så underbart söta!! Jag köpte dock inte dom - något jag ångrar. Jag har tittat på dom flera gånger. Newbie har underbart fina saker och allting i så mjukt och fint material. Vi avslutade inne på H&M där vi träffade min moster som hjälpte mig att leta efter kläder - vi hittade dock ingenting. Jag såg ut som en tjock pelare i allting, inga former, allting bara hängde eller så passade det inte. Vi ska inte snacka om mina svettningar som jag fick inne på h&m och med svettningar kommer humörsvängningar. Jag hittade dock ett par mammabyxor som passade perfekt. Min kära moster skulle köpa med sig dom hem. Tack! Vi hittade även 2 par mössor och 2 par vantar (för att han inte ska riva sig med sina långa naglar) - dom köpte jag med mig hem, det är något som vi behöver så det hade bara varit dumt att inte köpa det.

Vi handlade med oss mat hem och sedan spenderade vi kvällen hemma med god mat och massa mys i soffan. Vi får ta restaurangbesök en annan kväll i stället - jag hade en mycket bra födelsedag! Tack till alla som gratulerat mig!! =)

Vädret kunde dock varit bättre.

Jag har inga bilder från i går heller. Tråkigt men sant. Jag lägger in lite av mina senaste bilder istället.

Enzo när han väckte mig på min födelsedag!
Jag, för 22 år sedan. 
Mitt första leende!
Magen för några dagar sedan!
Nezta var dum tjej och snodde min ena sko! Fy på dig tussa! 


Nu är det lördag och vi får se var helgen tar oss. Hoppas det blir något skojigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar