fredag 8 juni 2012

8/5-12.

Jag var mycket ute och gick i går och det kändes nu i natt kan jag säga. Jag har inte haft ont i höfterna och benen på hur många veckor som helst, innan var det ett stort problem för mig men sedan försvann det bara. I natt kom det dock tillbaka och jag misstänker att det är alla promenader som ställt till det.

Hade en del sammandragningar i går i magen, gör inte så farligt ont men magen blir verkligen stenhård och det är svårt att stå helt rakt. Märker ofta av det när jag går ut med hundarna också och en sak är säker, att ta upp hundskiten är ett projekt! Jag har dock dom konstigaste ställningarna.

I går gick Micke en bit bakom mig när vi var ute med hundarna, när han kom i fatt mig så sa han "fan vad magen är stor nu på långt håll"... ja man tackar? Men faktum är att jag upplever inte magen så stor, men jag upplever att den har kommit nu, på en gång - helt plötsligt var den mycket större än vad den någonsin varit.

Bebisen är aktiv hela tiden, jag tror inte att han sover någonsin och gör han det så drömmer han nog intensivt. Jag känner honom nästan hela tiden. Innan kände man mest när man satt ner eller låg ner, men nu är det även när man går eller gör andra saker. Det är mysigt, det känns mer mänskligt nu - man känner att det verkligen är en bebis som rör på hela sin kropp där inne, det är inga mesiga sparkar eller liknande. Nu är det verkligen på riktigt. Lite skrämmande samtidigt som det är världens mest härliga känsla och upplevelse!

Jag har upplevt att han har haft hicka 1 gång, det ska tydligen vara vanligt att man känner av det nu - men jag har bara känt det 1 gång. Det var små intensiva hickningar, tyckte så synd om honom då.

Nu när det är så kort tid kvar så rycker det i köpnerven, man vill köpa allt man ser till honom. Jag har mest haft overklighets känslor tidigare och jag har tyckt det varit så lång tid kvar, så det var tråkigt att köpa saker för att sedan gå hem och lägga det i ett skåp men nu när det är så verkligt och så kort tid kvar då vill jag helt plötsligt handla till honom varje dag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar