torsdag 21 juni 2012

tisdagen den 20/6-12.

Det blev faktiskt en väldigt lugn dag i går, man kan behöva sådana också. Dessvärre så var den kämpig, lugn men kämpig.

Det var som jag tidigare skrev varmt men molnigt, det såg allmänt grått ut under förmiddagen. Vi bestämde oss för att gå en promenad. Jag orkade varken åka någonstans eller cykla någonstans. Det kändes helt enkelt bäst att bara gå en runda. Dock blev rundan inte så kort. Vi gick ner mot strandängarna i Bunkeflostrand, sedan fortsatte vi upp för lernacken och gick en bra bit på brorundan innan vi bestämde oss för att vända hemåt. Vädret blev kanon när vi hade gått i ungefär en halvtimme. Vi var verkligen inte klädda för det sommarvädret som rådde. Jag svettades som en gris, mina fötter värkte, jag var törstig som aldrig förr och allting var allmänt jobbigt den sista biten hem. Innan vi gick hem så skulle vi inom Ica för att handla lite till kvällens grillning. Vi köpte med oss en vatten och vatten har sällan smakat så bra som det gjorde på vägen hem från Ica. Dom sista stegen var jag väldigt fokuserad på att överhuvudtaget överleva, jag sa inte ett ord, jag orkade knappt svara Micke på det han pratade om - till slut var vi äntligen hemma och vilken fantastisk känsla att få sätta sig ner med ett iskallt glas pepsi max och en saftig mazarin - herregud!! Något som var mindre kul var att hundarna skulle rastas direkt när vi kom hem, på det igen bara, helt enkelt!!


När vi sedan skulle börja grilla så undrade Micke var fan fläskfilén som vi hade köpt dagen innan låg, han kunde inte hitta den någonstans i kylen. Shit, då kom jag på att jag la in den i frysen efter vi handlat den. Fråga mig inte varför, jag måste fått hjärnsläpp - jag skyller på graviditeten, verkligen!!

Micke fick snällt sätta sig på cykeln och cykla ner till Ica och handla annat kött. Grillen var igång och potatisen likaså. Stackaren, jag fick sådan ångest!!

Han var dock glad när han kom tillbaka och han fick lite pussar och kramar.

Maten blev supergod, det är så himla gott med färsk potatis!!

Kvällen blev inte så lång i går, vi fick värmeslag ute på uteplatsen och var tvungna att gå in efter ett tag - sedan blev det bingen och det sista avsnittet av "The killing" - en fruktansvärt bra serie som jag rekommenderar alla att se!

Jag har haft galet mycket halsbränna i natt, det har varit varmt, kuddarna har inte legat som jag velat, sångfågeln var tillbaka (idiot) och jag låg och tänkte mycket, på vad minns jag inte. Mina fötter var som stora dunderklumpar när vi gick och la oss, helt galet och vi ska inte tala om mina händer och fingrar när vi hade varit ute och gått i flera timmar - dom stramade fruktansvärt, tjocka som korvar och jag kunde knappt böja på dom. Ha ha, stackars mig, helt enkelt!

Micke spanar in strandängarna!


Härligt!
Här har vi påbörjat Lernacken även känd som dödens backe när man är gravid i vecka 32.
Även jobbigt för en man!
Som har fördelen att kunna dra av sig både det ena och det andra. 
Underbara Bunkeflostrand
Här har vi nästan gått upp för backen - jag firar med en paus. 
Här är vi högt upp på backen, jag fotograferar strandängarna!
Öresundsbron i bakgrunden!
Fotograferade uppifrån och nedåt - vi är ganska högt upp. 
Nu har vi gått ner igen då vi fann en liten backe nedåt till en strand - jaha sen var det uppförsbacke igen för att komma därifrån.
Snygging! Tar igen sig efter alla backar och alla kilometer. 
Lite solande hann han också med! Så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar