söndag 17 juni 2012

Helgen!

Det blev en slapp lördag, vi fick inte mycket gjort men vi kom i alla fall i väg. Sverige åkte ut ur EM i fredags, verkligen tråkigt. Det blev alltså inget firande i fredags om vi säger så. Men åter till lördagen, vi satt länge hemma och funderade på vad vi skulle hitta på. Vädret pendlade mellan solsken och moln och grått. Vi åkte till slut i väg och åt en mindre exklusiv lunch från ett gatukök. Jag var fruktansvärt sugen på korv med mos - det blev det också. Micke tog en kebabrulle. När vi hade käkat klart så åkte vi vidare mot glassfabriken inne i Malmö, vi parkerade och gick den sista biten. Där var fullt av folk inne på glassfabriken, det var faktiskt första gången som jag var där. Micke har pratat mycket om dom och deras fantastiska glass. När det väl blev vår tur där inne så valde jag 2 kulor med fläderblomssorbet och italiensk choklad - shit så gott! Helt fantastiskt, sorbeten smakade som saft. Älskar fläderblomssaft, det ger mig en härliga barndomsminnen tillbaka, jag kan minnas att jag druckit det i nappflaska i mormor och morfars stuga i Höör när jag var liten. I bland när jag känner mig riktigt liten, ledsen och nere så kan jag längta efter en nappflaska med fläderblomssaft, ha ha! Men i alla fall, Micke tog också flädersorbet men han valde pistageglass i stället - han var också väldigt nöjd med sitt val.

När vi hade ätit upp vår glass så kände jag hur huvudvärken började komma över mig, kände mig helt slut, ont överallt och framförallt i huvudet. Vi skulle egentligen träffa Mickes mamma en stund men jag kände bara hur jag verkligen inte orkade vara varken social eller i närheten av någon människa. Jag känner verkligen hur graviditeten tar ut sin rätt nu. Jag orkar inte mycket. Vi åkte en snabb sväng förbi kyrkan i Limhamn och vandrade en liten sväng. Där var en farbror som hade klätt upp sig i kilt och stod och spelade säckpipa vid en grav - så himla fint och rörande. Han spelade bara en liten snutt och sedan packade han i hop sin väska och begav sig därifrån. Vi tog även en sväng om minneslunden där sköldpaddorna fått flytta ut nu i värmen, det låter kanske konstigt - men där finns en liten damm/bassäng som normalt fylls utav blommor men som dom ny fyllt med vatten - där bor en massa urfina sköldpaddor nu. Dom lyfter verkligen upp stämningen. Dom var rätt roande att titta på också, där var bland annat en som puttade i övriga skölpaddor i vattnet för att få bästa möjliga plats på "plattan där dom kan sola" och där var en som ivrigt försökte fly - Micke blev nervös när den försökte fly och tyckte att vi nog skulle gå därifrån. Ha ha ha! Kan tillägga att vi faktiskt gick därifrån då också, vi åkte hem och vilade en stund innan vi börja laga mat och sedan spenderades kvällen framför tvn.

I dag vaknade vi båda tidigt, vi gjorde oss i ordning och åkte i väg på loppis i folkets park - samma sak som vanligt, mycket folk och mycket skit bland sakerna som såldes. Denna gången köpte vi inte ett dugg. Jag hade även ont i huvudet i dag, jobbigt. Det blev en snabb tur inne på folkets park, tittade till hästarna där inne också och fick lite värme i kropp och själ. Vi åkte vidare och käkade lunch och sedan åkte vi faktiskt hem. Jag somnade när vi kom hem, Micke slumrade också en stund men sedan gick han upp och började städa - Mickes mamma skulle komma hit vid 15-tiden. Vi skulle få lite fler kläder till lillen som hon hade handlat och sedan skulle hon så klart kika på utemöblerna som hon köpt till oss. Återigen, tack! Jag vaknade dock inte förrän 15.30 ungefär och då var Mickes mamma redan här. Lyckligare kan ingen vara när Micke kommer in i sängen och säger att jag ska vakna till liv och komma upp för där finns dammsugare och wienerbröd, som Mickes mamma tagit med sig. Jag vaknade till liv ganska snabbt och kom yrvaken ut. Tiden gick, vi snackade och hade trevligt som vanligt. Kakorna var fantastiskt goda, jag älskar wienerbröd!!

Jag är helt slut nu igen, trots min lilla vila innan. Micke har kollat på fotboll hela kvällen och jag har suttit vid datorn. Hundarna har varit ute, jag inväntar min vän hungern och när han är mättad så blir det bingen för vår del.
Lexton njuter

Jag visade hundarna hur man kom upp på bänken, det blev populärt sen när det väl satt.
Härligt!
Enzo var sugen på att grilla
Come oooon!
Jaha, Enzo blev lite fööör våglig och hoppade upp på bordet och la sig för att sola.
Mina kärlekar!
Dom omtalade sköldpaddorna.
En svullen och något trött gravid kvinna. Ursäkta fläckarna på spegeln, helt och hållet Mickes fel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar