tisdag 5 juni 2012

tråk!

Det är inte så mycket som händer nu, det mesta står still. Vi gör inte så mycket om dagarna och kvällarna. Det är så fruktansvärt tråkigt väder och man känner sig konstant trött och uttråkad. Jag är dock inne i en period då jag längtar sjukt mycket efter bebisen. Allting är så verkligt nu, samtidigt som jag har svårt att förstå att det verkligen ska komma en bebis, på riktigt! 

Bebisen är dock väldigt aktiv nu, jag känner honom nästan hela tiden - han rör sig mycket och sparkar likaså. Jag tycker att det känns som att det står still med magen nu, den växer inte så himla mycket. Allting kom på en gång och nu lugnar det väl sig för en stund för att sedan återgå till växande precis innan han kommer. 

Jag vill bara att tiden ska gå snabbt nu, jag vill ha min bebis nu. Jag är så spänd på hur han ser ut, hur han är som person, hur han ska se ut i alla fina kläder, hur det ska kännas att ha honom hos oss, hur vårt liv kommer att förändras och se ut. Jag kan knappt vänta. I bland hade det varit skönt att bara kunna somna och vakna upp efter ett visst datum. 

Jag känner mig inte orolig för förlossningen i skrivande stund, jag vill bara in och få ut honom NU! Jag har inte funderat så mycket över bedövning, jag tar dock tacksamt emot tips. Det känns lite som att jag måste ta det som det kommer och känna efter vad jag vill och behöver när det väl händer. 

I morgon är Micke ledig och då tänkte jag att vi skulle hitta på massa saker, för jag är så trött på att bara sitta inne och glo. Vi behöver komma ut lite och göra saker, man fastnar så lätt i ett tråkigt mönster. Vi ska i alla fall på barnloppis i folkets park. Vi får hoppas att vi kommer dit tidigare än sist och hoppas på att det inte är lika varmt i morgon som det var sist (ingen risk). 

Bloggen blir lite lidande eftersom vi inte hittar på så mycket och det mest är väntan som kvarstår men misströsta inte, jag fortsätter uppdatera och förhoppningsvis blir det snart bättre väder och vi lättpåverkade människor rycker upp oss! =) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar