fredag 29 juni 2012

Föräldrautbildning!

Vi var på föräldrautbildning i går hos barnmorskan - det var ett gäng på ca 10 stycken som satt och lyssnade i 3 timmar på vad vi har framför oss. Det var ganska bra, jag visste redan allting och kände att jag lika gärna kunde varit utan utbildningen. Jag har ju läst på i 34 veckor nu på olika hemsidor, böcker osv och under den tiden lär man sig en hel del. Jag tyckte dock det var nyttigt för Micke, han vet inte fullt lika mycket.

Det blev lite långdraget i mellan åt, många udda människor - man kan direkt se vad alla är för några personligheter. Det är rätt lustigt. Det finns ju inga dumma frågor sägs det, men vissa frågor var bara too much - många ville nog vara lite märkvärdiga. Kände hur jag bara ville spy i bland - Micke höll med mig i det.

Det var en jävla massa gullande också bland dom olika paren som satt där, en satt och pingla med sitt gravidbola-halsband medvetet hela tiden (tänk om bebisen skulle sakna ljudet under 3 timmar liksom), en annan satt med benen uppe på partnern (måste vara jobbigt att inte röra vid varandra under 3 timmar) , ett par satt och pussades när vi såg hur en förlossning gick till på video (skulle kunna spy, ja vi vet att ni är jättekära och väntar ett lilla kärleksbarn, grattis, kul!), en annan ville gärna vara märkvärdig och fråga varför man inte skrivit i häftet vi fick att man skulle ha med sig en bilbarnstol till bebisen bland saker att ha med sig till BB (För mycket begärt att använda hjärnan?).

Usch, vad bittert men i bland blir man bara så trött på människor.

När vi hade varit på föräldrautbildningen åkte vi vidare och handlade lite, gick ut med hundarna och sedan åkte vi ner till Hammars park och la oss och sov i gräset någon timme - så himla skönt. Jag hade först en gråtattack i ca 20 minuter, krokodiltårar - vi stötte på en ägare och hennes blinda lilla Yorkshireterrier. Han blev rädd när vi kom och stannade upp, han kunde ju inte se oss och då berättade hon att han var blind och jag fick gå därifrån snabbt. Kastade mig ner på en filt och bölade som en tok. Så fruktansvärt! Jag hatar att vara så blödig när det kommer till djur, det är ju givetvis ännu värre nu - förr kunde jag bara känna men nu bölar jag i varje situation också. Jag måste inse att jag inte kan rädda världen, jag kan inte göra under och jag kan inte göra livet bra för alla individer. Jag bör nog tänka mer på att må bra själv först.

Vi åkte förbi kiosken på Sibbarp innan vi åkte hem, jag var så sugen på en mjukglass. Vi kom hem, lagade mat, gick ut med doggarna och sedan skulle Micke träffa Richard och träna. Jag gick och la mig i sängen i 2 timmar och sov i stället - var helt slut hela dagen i går, förmodligen för att vi gick upp tidigt och sedan mitt förbannade järnvärde.

I dag sket vi i föräldrautbildningen, det är frivillig och det dom skulle prata om i dag intresserade oss inte. Jag vaknade upp efter en helvetes natt med huvudvärk och Micke kände sig inte heller fit for fight. Vi struntade därför i det. Jag har käkat lite frulle nu och snart ska vi bege oss mot sjukhuset för att ta blodprov - dom måste ha min blodgrupp osv. Detta skulle dom tagit i vecka 12, är ju bara i vecka 34 nu, snabba ryck ;D ! Dom har inte lyckats ta ett blodprov på mig hos barnmorskan, så dom behöver lite mer hjälp med det - därför får jag ta mig till sjukhuset för att ordna med detta. Skitkul!

Vädret är tråkigt i dag, det regnar lite, är grått och åskan väntar nog inte länge. Vi ska försöka få lite saker ordnade i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar