tisdag 19 juni 2012

19/6-2012. 2 månader innan BF.

Sovit som en tolle i natt också, många toalettbesök och mycket varmt i sovrummet - idiotfågeln har varit på besök också. Han kan väl flytta till ett annat träd? Hör hans "ljuva" toner trots att jag har en tjock kudde över huvudet. Dessvärre kan jag knappt andas med kudden på huvudet, men det är antingen det eller höra grotesk fågelsång hela natten.

Jag fick inte sova ut i morse heller, då var målarna med sin fruktansvärda "lyftkran" igång igen över gatan. Jävligt svårt att stänga av den mellan gångerna, det är ju inte precis så att dom ska åka upp och ner hela tiden, va?

Ja, jag är bitter och det hade ni också varit!

Tack och lov så fick vi en lugn dag, när Micke hade arbetat så åkte vi till stranden i Klagshamn. Vi tog med oss lite fika. Vi satte oss först i sanden, nära havet men det blev snabbt kallt. Vädret luras. Vi gick in i en liten "skogsdynge" - där var det nästan för varmt. Det stod helt still men det var ganska skönt ändå faktiskt. Tyvärr så varade det inte så länge eftersom molnen som vanligt tog över och solen försvann. Vi bestämde oss efter ett tag att ge upp hoppet, åka hem och fixa till oss för att sedan åka in till Limhamn och handla hem lite mat. Sagt och gjort. Vi handlade hem en del och av dom sakerna så var där en massa godsaker. Lustigt hur bra jag mår och på vilket härligt humör jag blir på när jag vet att där finns fullt av god mat och godsaker hemma i kyl, frys och skafferi.

Vi åt en lättare middag när vi kom hem och sedan var det dags att gå ut med hundarna.

Bebisen har som vanligt varit aktiv idag, sjukligt aktiv - han rör sig konstant och det känns så obehagligt. Känner exakt hur han rör sig och jag misstänker att det är riktigt trångt inne i magen för det känns verkligen som det. Stackars unge. Jag har även börjat gå mer på toaletten under dagen nu, förmodligen både för att jag är törstig hela tiden och att han trycker mer på min blåsa nu än tidigare.

Jag ringde runt och stod i telefonkö halva förmiddagen i dag, försökte få tag i någon som kunde ge mig besked angående en ny tid till rutinultraljud nummer 2 som man har i vecka 32. Jag fick till slut ringa till KK och dom ringde upp efter en kort stund. Jag hade ingen tid inbokad men jag fick snabbt en inbokad - redan på torsdag 17.30. Ska bli så himla spännande. Har man tur så bjuder dom på en liten stund 3D, jag ska fråga snällt och hålla tummarna för att få se honom i 3D en gång till. Hade varit kul om han fortfarande är lik bilderna från vecka 28. Förmodligen är han lite större och tjockare.

Nu sitter vi och kollar på dom sista minuterna av Sveriges match mot Franrike i EM - dom kommer att vinna med 2-0 och dom har spelar riktigt bra. Gud vad synd att dom inte spelade så här hela turneringen. Attans! Kul att dom fick avsluta värdigt i alla fall.

Nu ska jag äta lite kvällsmat och sedan blir det bingen för vår del!

Trött Lexton!
Trött Nezta!
Trött Micke!
Här låg vi och mös i dag. 
Härligt!
Lite mys på uteplatsen när vi kom hem efter mathandling.
Lexton smög upp i soffan och ville vara med och mysa.
Enzo har ätit för mycket, ligger utslagen i fåtöljen!
Underbettet talar för sig själv.
Mickes kaffe och kaka - Enzo håller vakt så ingen tar det. Lägg märke till att hoppat upp på bordet....IGEN! Buse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar