onsdag 27 juni 2012

Visning, Entré, besök hos Mickes mamma och smaskig mat!

Vi hade visning på lägenheten inne i stan i går. Mindre kul, men som vanligt så for vi dit för att förbereda lite, möta upp mäklaren och liknande små saker. Jag kände mig dock inte fit for fight för sådant i går så vi bestämde att Micke skulle släppa av mig på Entré så jag fick gå omkring lite i butiker i stället - välbehövligt för min själv, ska jag tala om! Älskar att bara gå omkring på köpcentra eller i butiker och glo, behöver inte handla en massa men bara att få vara i den miljön är härligt, då och då.

Tidigare på dagen så gjorde vi ingenting speciellt, Micke arbetade och jag gick omkring här hemma och fixade med lite olika saker. Jag har lagt alla våra bebiskläder i storleksordning, för att få ett hum om vad vi har. Jag satt även och pillade med en fotoalbum, där jag satt in alla våra ultraljudsbilder genom graviditeten. Jag skrev en text till varje bild - jag tror vi kommer ha mycket glädje utav det albumet i framtiden. Vi har trots allt varit på en hel del extra ultraljud på privatklinik och därmed har vi en hel del bilder. Det tog sin lilla tid, men det blev väldigt fint!

Vi åkte i alla fall i väg, tog en sväng om djurbutiken på värnhem innan vi skiljdes åt, Micke skulle till lägenheten och jag skulle in på Entré. Vi hittade ingenting inne på djuraffären. Vi försökte ragga lite erbjudande på hundmat, har nämligen två fruktansvärt matglada Labradorer. Vi handlade mat i dag istället, inne på Arken Zoo. Där hittade vi rabatt på maten som vi brukar köpa till vovvarna. Inte mycket billigare, men kan man spara in lite så är det absolut värt det. Små bäckar...

Jag hittade ingenting på Entré, där var mest skit faktiskt. Det var dock väldigt skönt att strosa omkring där inne, för som vanligt så var nästan inga människor. Där var svalt, skönt och lugnt - precis som jag vill ha det. Härligt var det i alla fall att komma ut bland människor.

När Micke var klar i lägenheten så hämtade han upp mig, vi åkte vidare hem till Mickes mamma. Micke skulle hjälpa henne med någon datorsak, något som jag absolut inte förstår mig på.

Jag fick handlat med mig en pizza i från Vespa inne i Limhamn, herregud vad god pizza! Dom bjöd även på glass när man köpte pizza där, riktig italiensk choklad/vaniljglass - himmelriket!!! Anledningen till mitt pizzaköp var att Micke och hans mamma skulle käka lax, något som jag absolut inte äter. Jag åt som sagt en riktigt god pizza i stället och dessutom var där spenat på den - skitbra för bebis! ;D

När vi hade ätit så satte vi oss ner en stund, Micke försökte klura ut problemen med datorn och vi passade på att fika på lite wienerbröd och kaffe/läsk. Härligt! Jag hittade två riktigt frestande recept i en tidning som Mickes mamma hade köpt - jag var tvungen att fotografera dom och kanske så småning om så orkar jag tillaga något utav dom. Jag ska bjuda er på recepten!

Vi åkte hem och vandrande med hundarna och sedan blev det bingen för vår del - Micke somnade tidigt och därav uteblev rätt mycket kliande på ryggen. Jag hade svårt att somna och när jag väl hade somnat så vaknade jag av och till av olika anledningar. Det är jobbigt att INTE kunna sova när man är trött och bara vill sova. Otroligt hur aktiv bebis är när vi går och lägger oss, det är inte ett dugg bekvämt - det är faktiskt väldigt jobbigt och mest obehagligt. Han håller på som en tok inne i magen, känns som han försöker ta sig ut eller liknande. Jag tycker det är skönt när Micke håller sin hand på min mage, där bebisen är som mest aktiv - oftast så lugnar han sig lite eller så dämpar det i alla fall smärtan som uppstår när han slår mig inifrån. Micke tycker dock det är lite obehagligt i mellan åt, han har gärna handen där en stund men för det mesta åker den väck efter ett tag. Det är verkligen påtagligt nu, alltså rörelserna. Dom är så tydliga, starka och smärtande. Han håller på hela tiden.


Det tjocka albumet med alla ultraljudbilder som jag berättade om!


Smask!! Klicka på bilden så blir den större.
Gotteligott! Klicka på bilden så blir den större. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar