fredag 15 juni 2012

En mysig fredag!

Vi har haft en riktigt mysig dag, jag och Micke. Micke arbetade hemifrån och när han hade arbetat klart så åkte vi först bort till Mattssons blomsterhandel vid Hammars park - blev väldigt besviken. Där fanns bara tråkiga, vissna blommor, så där blev det inga inköp. Vi åkte sedan vidare till Vellinge blomman, så himla mysigt att gå där inne, där är så blandat sortiment, vissa saker är dock dyra. Jag hade sett ett vagnhänge i Teddykompaniets "Dingliisar" den ska kosta 129:- men på Vellinge blomman kostade den 179:-. Vi tog en fika inne på farmor Idas café, vilken underbar uteservering - det är nog vår nya favorit. Maten var god, omgivningen underbar och vädret perfekt. Vi satt kvar ett bra tag, Micke solade och jag hade fullt upp med att mata dom små söta fåglarna som hoppade omkring oss. När vi käkat vår lunch så "gick Micke på toa" medan jag satt kvar och njöt i solen och åt upp Mickes rester, ha ha. Han kom tillbaka med varsin kaka till oss, underbara man. Han vet precis hur man får mig lycklig!

Vi gick vidare och jag köpte med mig 4 stycken sommarblommor hem, helt enkla men väldigt fina och billiga. Dom ska pryda dom tomma krukorna på terassen. Det är så avkopplande och kul att sitta ute i det fina vädret och pyssla med blommorna. Jag må vara lillgammal och "tråkig" men jag tycker det är så mysigt. Mina senaste blommor är inköpta på Vellinge blomman, dom köpte vi i tidigaste laget, redan i Mars någon gång men dom lever fortfarande och blivit riktigt stora och fina! Inte nog med att det är en kul syssla, det är mycket roligare att komma hem när man möts utav dessa fina skapelser och likadant så är det väldigt härligt att sitta på terassen med dessa omkring sig.

Vi åkte sedan vidare till Klagshamn där vi plockade jordgubbar, så himla mysigt. Vädret var riktigt härligt och det var så avkopplande att gå omkring där och plocka själv. Det var dock inte så lätt för mig, gravid i vecka 32 att utöva dessa akrobatiska konster som krävdes för att komma åt bären, men jag gjorde mitt bästa och det må ha sett oerhört kul ut. Vi fick ihop 1,5 kg.

När vi hade plockat jordgubbarna och betalat så åkte vi för att hämta upp en cykel som Mickes mamma lämnat in på lagning åt oss, så nu har vi äntligen en cykel här hemma. Vi hade dock lite problem med att få in den i bilen, men det gick med lite våld. Vi höll dock humöret uppe och inga krig utbröt.

Vi avslutade med inköp till kvällens middag och åkte sedan hem och gick ut med hundarna.

Jag har planterat mina blommor nu, det var riktigt varmt på terassen. Micke plockade undan och började med maten medan jag dammsög här hemma, vi får dammsuga 1-2 gånger om dagen nu för hundarna fäller något fruktansvärt!!

Nu har vi käkat mat och testat jordgubbarna till efterrätt - mums!

Vi inväntar att Ukraina-Frankrike ska starta igen efter det tråkiga vädret och sedan är det dags för Sverige mot England. Lite kniven mot strupen för Sverige nu. Heja!

Min stora kärlek med en liten kärlek! =) 
Våra egen plockade jordgubbar - smaskens!
Hund som fäller 1!
Lite blommor!
Några av dom nya blommorna!
Hund som fäller 2!
Tiggarna!
"Schyssta, lite mat kan jag väl få?"
eller? 
Halvt uppäten jordgubbe!
Här finns det jordgubbar så det räcker till en hel sommar!
In action!

1 kommentar:

  1. Gud vad mysigt att gå och plocka själv! :) Vart i klagshamn gör man det? :)

    SvaraRadera