måndag 25 juni 2012

Midsommardagen!


Jag var helt slut när jag vaknade på morgonen efter midsommar. Jag är inte van vid att vara vaken så länge och hålla i gång. Låter sorgligt och trist men så är det. Det är inte mycket man orkar med nuförtiden. Nåja, Micke var i alla fall vaken och glad. Jag försökte vara glad, trots att vår Oboy var slut och det fattades mat hemma till frukost. Jag är fruktansvärt hungrig på morgonen, jag äter galet mycket frukost och jag startar alltid dagen med ett stort iskallt glas Oboy - det finns ju inget bättre. Det är nästan dagens höjdpunkt. Finns det då ingen oboy hemma så är det katastrof, och vi finns det inte heller någon frukost hemma, ja då är det ännu mer katastrof. 

Jag var alldeles för trött för att ge mig iväg och handla hem också, jag var dessutom alldeles för hungrig för att vänta på att äta/dricka så jag fick helt enkelt improvisera och göra det bästa utav situationen - inte lätt. 


Jag försökte hålla humöret uppe och det gick väl bra. Vi bestämde oss för att ge oss i väg och göra något - allting hade dock stängt så det fick bli det hederliga tivolit och marknaden på Sibbarp. Vädret var helt ok, men när vi hade gått en stund så började det mulna på och det dröjde inte länge innan det blev kyligt och tråkigt. Vi gick bara en snabbis inne på tivolit, jag är inget fan av det dom säljer på marknader så det gick rätt snabbt att ta sig igenom det. Dessutom var det varmt som fan, mycket folk och allmänt störigt - antagligen för att jag är gravid eftersom jag annars brukar gillar att springa på sådant skit, ha ha! Vi köpte med oss varsin Langos och satte oss vid havet i stället. Vi käkade upp och sedan begav vi oss till Willys i Limhamn för att handla hem lite mat, eftersom vårt kylskåp, frys och skafferi var tomt. Finns det något värre än tomma skåp? Och finns det något bättre än fulla skåp? Tror inte det, i alla fall inte när man är konstant, fruktansvärt hungrig. 

När vi kom hem så blev vädret bra igen, vi bestämde oss för att ta en promenad när vi hade packat in våra varor. Vi tog med oss Lexton och gick en lång rund - han fick även bada, något som han uppskattar, dock inte lika mycket som Nezta uppskattar det. Både Lexton och Nezta får "Crazy modes" när dom badat, vilket innebär att dom springer omkring som galningar, med baken insjunken, tar en pinne och frustrations biter i sönder den på nolltid för att sedan fortsätta se och uppträda allmänt galet. Alltid lika roande. 

När vi kom hem från vår långa promenad så var vi helt slut, vi käkade lite mat och sedan blev det mys i soffan framför fotboll. 

Myskväll hemma hos oss 
Ryggläge - magen i vädret. 
Trötta hundar
Mys!
Här började jag bli riktigt trött, svullna och onda fötter, sammandragningar och ont i ryggen. När ska jag inse mina begränsningar? 
Ooooh, kaaallt? 
Fångar pinne! Det var nog inte så kallt ändå. 
Spanar in pinnen som flyter i vattnet men vågar inte riktigt ge sig ut på det djupa. 
Mina fina gossar!
Kärlek!
Jag ligger alltid några meter bakom Micke och hundarna - skitkul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar