onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen!

Då var denna dagen snart över och vi har fått gjort en hel del! Vi firade inte nationaldagen precis men vi njöt av den lediga tiden tillsammans. 

Jag började dagen med strålande humör, väckte Micke och han var lagom chockad över att...
1. Jag var vaken.
2. Jag var glad.
3. Jag pussade och kramade på honom.

Vi gick ut med hundarna tillsammans, käkade frukost och gjorde oss i ordning för att sedan åka i väg till loppisen i folkets park. Det var fint väder och solen värmde skönt. 

Det var inte lika många som sålde i dag som det var sist vi var där, det var dock fortfarande rätt många och framförallt många som var intresserade utav att köpa billiga saker. Vi hittade ett par söta skor, som jag betalade 4 kr för - dom var som nya och jag kan väl tycka att det var ett bra fynd! Vi handlade inte mer, det var mycket skit som såldes i dag - det var mycket nopprigt, gammalt, fult och sedan var det mesta rosa. 
 
Vi åkte vidare till min kära moster för att hämta mina nya byxor som hon köpt till mig. Det var många på hennes arbetsplats som undrade varför hon köpte mammabyxor - om ärkeängeln varit i farten. Det var en blandad födelsedagspresent från min moster och eget inköp utav mig. Byxorna var riktigt snygga, väldigt bekväma och stilrena. Det blev inget långvarigt besök eftersom hon skulle åka och jobba precis när vi kom. 

Vi åkte i alla fall vidare till Jysk på Svågertorp, men innan det så stannade vi på Burger King för att handla varsin hamburgare och en läsk som vi delade på - magen ekade, trots frukosten. Vi skulle handla nya möbler till terassen. Vi har hittat ett väldigt snyggt set i trä, 2 stolar, 1 stor bänk och ett stor bord. Tyvärr så hade dom det inte inne så vi får snällt vänta till på fredag - då ska vi hämta hem det. Där fanns ett hål i bordet för ett parasoll och jag tror att om vi bara hittar en billig och snygg parasoll så ska vi nog köpa en sådan också - det är rätt mysigt, både när det regnar och när solen är stark - dessutom är det snyggt. Vi ska få det fina möblemanget utav Mickes underbart snälla mamma i "sommarpresent" - Vi är så oerhört tacksamma och du ska veta hur mycket vi uppskattar den fina presenten! =). 

Vi hade lite problem med att komma på vad vi skulle göra i stället för att montera möbler, men efter att vi åkt hem och gått ut med hundarna så bestämde vi oss för att handla med oss lite fika och sedan åka till stranden i Klagshamn och bara ta det lugnt. Det gjorde vi och det var en mysig tripp. 

När vi kom hem så somnade vi gott i sängen, trots att vi lovade varandra att inte göra det. Vi vaknade efter en stund, tog ut hundarna och har nu ätit en god middag. Nu väntar en lugn kväll i soffan, framför tv och dator. 

Ps: Min rygg dödar mig!!! Kan inte sitta någonstans eller på något sätt - det gör så ont =( 

Enzo passade på att sätta sig på Mickes stol efter maten - i hopp om att jag kanske skulle bjuda på något gott. Han ser hoppfull ut. 
Stranden i Klagshamn.
Här kopplade vi av en stund i eftermiddags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar