måndag 18 juni 2012

Vecka 32.

Nu är vi inne i vecka 32 - spännande att se vad den har att erbjuda. Jag har en hel del sammandragningar, hugg och tryck nedåt. I bland känns det nästan som att något är på gång. Det är ju några veckor kvar så jag tar inte det riktigt på allvar, men jag känner absolut saker som jag inte känt tidigare. Jag tror även att han natten till i dag har fixerat sig - det var en massa konstig action, massa konstiga känslor och hugg och liknande i går och i dag har dom fortsatt och jag kan nästan känna att det verkligen trycker nedåt. Jag upplever det som att hans lilla gumpa ligger och trycker på mig under revbenen och hans händer slår till mig i sidan av magen långt ner. Det är snart dags för rutinultraljud nummer 2 och då får vi väl reda på allt sådant. Jag ska ringa till barnmorskan i morgon och höra angående tiden för ultraljud för jag har inte fått någon ny tid hemskickad och det börjar bli dags nu. I dag när jag ringde så hade dom utbildning och skulle ha stängt för telefonsamtal hela dagen. Så typiskt!

Jag har haft en fruktansvärd natt, det var varmt och kvavt - vi hade fönstret öppet och där var någon jävla idiot som bråkade med sin pojkvän en bit i från oss och kunde höra exakt allting. Dom höll nog på i ca 1 timme innan dom åkte med bussen. Jävla idioter, klockan 3 på natten. När dom väl hade åkt härifrån och det blev lugnt så började en förbannad fågel att skrika allt vad den kunde, mmm skitfin...eller inte!! Och om det inte var oljud utanför så var jag fruktansvärt hungrig, kissnödig eller så låg kuddarna helt åt helvete och min nacke höll på att avlida smått. Fantastisk natt som ni förstår. Micke den stackaren var också rätt mycket vaken i natt, till största del för allt oväsen utifrån. Vi var rätt trötta i dag när vi vaknade. Micke arbetade hemifrån.

När Micke hade arbetat så tog han på sig rullorna och jag satte mig på cykeln. Vi åkte inom Ica och handlade med oss kakor och åkte sedan hem till min mormor och hälsade på en stund. Hon hade dukat upp en stor bullfika, massor av bullar, pålägg och chokladmjölk - fruktansvärt gott!

Jag hade lite problem med att cykla dock, sadeln var fruktansvärt hård och styret ganska lågt - vilket innebar att jag nästan fick ligga ner och cykla, inte så lätt med en gravidmage kan jag meddela - men det funkade! =) Det var premiärturen med denna cykeln.

Vi spenderade ett par timmar hemma hos mormor och sedan begav vi oss hemåt, det började se riktigt mörkt ut på himlen och vi var rädda att vi skulle hamna mitt i ett oväder men vi klarade oss. När vi kom hem var vi helt slut och svettiga. Vi gick ut med hundarna och sedan tog vi det lugnt en stund innan vi åkte och handlade hem pizza och lite gottis till i kväll. Min kära fd. chef bjöd på min pizza - så himla snällt, små gester som ger mycket! =)

Nu är vi helt slut och vi båda längtar efter att få lägga oss i sängen och koppla av.

Vi har inget planerat denna veckan mer än midsommar på fredag och lite "efter-midsommar-mys på lördag"- det brukar ju bli en väldigt slapp dag. Vi får väl se hur vädret blir, i dag åska det lite och förhoppningsvis var det början på fint väder - håller tummarna. Längtar efter att ligga i sanden i Kämpinge och vara nära havet - aldrig haft längtan efter det tidigare, är ingen strandmänniska, men nu i två dagar har jag känt enormt för att åka till stranden.

Jag uppdaterar mer i morgon med bilder och annat - det är så tråkigt att inte kunna bjuda på några bilder, men vissa dagar blir det bara så!

1 kommentar:

  1. Åh! Det är kanske värt att plocka lite. :) Är det dyrt? ;)

    SvaraRadera