tisdag 12 juni 2012

Vecka 31!

Nu är vi inne i vecka 31. Denna bilden är tagen i vecka 30+2 (31). Jag har så ont i ryggen på kvällen, det enda som hjälper är att stå på alla fyra på golvet hängandes över schäslongen på soffan. Jag märker även att jag inte orkar lika mycket längre, det är framförallt kroppen som säger i från i form av sammandragningar, ryggont, ont i fötter osv - vi var iväg på en liten shoppingtur i går och då märkte jag ganska snabbt av mina begränsningar. Hade så svårt att överhuvudtaget gå när vi hade varit inne på Burlöv någon timme.

Bebisen rör sig mycket, han är väldigt aktiv, han är mer i gång än stilla nu. Många gånger så rör sig magen från vänster till höger och tillbaka, jag ser exakt var han ligger, var han flyttar sig och jag kan även känna var han befinner sig. Han ligger ofta på höger sida utav magen. Jag tror att han har huvudet uppåt för det mesta, för det känns som det när jag tar på magen.

Jag märker även av att magen har växt ordentligt nu, den både känns och ser tung ut.

Jag har fortfarande inga bristningar, magen ser ut som vanligt bara att den är lite mer uppblåst, rund och spänd. Jag förstår inte hur där kan ligga en bebis på över 1,5 kg och över 40 centimeter i min mage. Hur får han plats? Helt otroligt.

Nu är vi verkligen nära slutet och jag börjar känna att alla dom inköp och allt som vi har skjutit upp kanske ska börja tas tag i nu. Man går fortfarande i sin lilla bubbla med tanken på att det är såååå lång tid kvar och vi kan vänta lite med både det ena och det andra - men nu börjar man vakna lite till liv och i går på kvällen infann sig nervositeten över att föda barn hos mig igen. Jag blev riktigt pirrig i magen, riktig nervositetpirr men samtidigt som det känns så här pirrigt och nervöst så vill jag inget hellre än att tiden ska gå riktigt snabbt nu och att jag bara ska få några signaler på att det är på gång och att vi kan åka in och få detta överstökat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar