måndag 25 juni 2012

24-25/6.

I går var vi så fruktansvärt rastlösa. Vi åkte i väg en liten sväng och besökte olika butiker. Jag var dock trött igår också men kände att jag verkligen var i behov av att komma ut och göra något.

Vi började med att åka till Ekohallen. Där inne shoppade vi backar till skötbordet, där vi ska ha blöjor och lite annat.

Vi åkte sedan vidare till Babyland där vi fyndade våtservetter, 3st för 30:-. Kollade på lite andra saker också men höll i pengarna.

När vi skulle åka hem så körde vi förbi en skylt med "babyproffsen" vi visste inte ens att det fanns och bestämde oss för att åka dit och kika. Oj, vilken tur att vi åkte in på babyproffsen, gud vilka fina saker dom hade och vilken stor butik med en massa fina saker och märken.

Jag har länge letat efter en filt från Teddykompaniet med deras "Diinglisar Wild". Jag bara ÄLSKAR dessa små söta saker som föreställer vilda djur. Det finns lite allt möjligt i den serien och det senaste jag hittat på internet är en mysig, tunn, bomullsfilt - tyvärr så har den varit slut på det stället där jag hittade den och jag har inte hittat den i någon butik. Jag blev så bestört eftersom jag verkligen ville ha den. Tror ni inte jag hittar den på Babyproffsen? Jodå! Jag blev så oerhört glad. Den är så himla fin och den passar så bra i vår vagn och i babyskyddet - där vi även har hängande "Diinglisar". Har en hel del från serien Diinglisar Wild nu, men där är en hel del saker kvar som jag bara önskar att vi hade. Tyvärr kan man ju inte handla allt.

När vi äntligen blivit klara inne på Babyproffsen så kände jag hur fruktansvärt hungrig jag blev - hungern bara kommer från ingenstans, ena sekunden så känner jag inget och den andra så kan jag knappt vänta på mat.

Vi bestämde oss för att köra bort till Svågertorp och ta en liten lunch, i form av en franskmannen, ha ha! Den satt riktigt fint. Där var absurt mycket folk på Svågertorp. Vi gick inom Arken Zoo och kikade lite, bland annat på dom små söta djuren. Stackarna, skulle vilja köpa dom allihopa och skaffa mig en riktigt stor inhängnad där dom alla kunde skutta omkring fritt. Inte ska dom sitta i små burar, där dom knappt får plats. Fy fan, mitt djurhjärta skriker!

När vi kom hem så var vi tomma på energi, vi gick och la oss rätt tidigt och kollade på England-Italien i sängen. Det var en bra match, till och med jag hade intresse av att se den. Jag höll på Italien och det var helt rätt att dom vann med tanke på att dom hade hela matchen. Nu hoppas vi dom tar hem hela "skiten!".

I dag är det måndag och jag har sovit så jävla dåligt i natt, halsbränna och värme ingen bra kombination. Vi får inte glömma alla toalettbesök - dom är härliga dom! Jag somnade till slut, i morse någon gång och vaknade lite då och då under morgonen men jag gick inte upp förrän vid 9.30 - då rullade jag upp i från sängen, riktigt svårt att ta sig upp nu. Jag tog mig ett stort glas oboy och käkade en härlig frukost. Tog det bara lugnt och vilade upp mig. Jag gick ut med hundarna, började städa och sedan kom Micke hem och vi tillagade lite lunch tillsammans. När vi hade ätit så la vi oss i sängen och vilade någon timme - riktigt skönt. Vi har med andra ord haft en riktigt lugn dag och det behövdes. Vädret är skit i dag också. Jag har även stått i kö i 30 minuter för att få reda på om min barnmorsketid var i morgon eller på onsdag, jag har nämnligen fått tisdag som dag och onsdag som datum på min lapp. Jag kom som sagt fram efter 30 minuter och fick då reda på att det är på onsdag det är dags för barnmorskan och på torsdag/fredag ska vi sammanlagt 6 timmars föräldrarutbildning hos barnmorskan.

Nu inväntar vi Lotta på Liseberg där min absoluta favorit, Rasmus Seebach ska uppträda. Gud vad jag har längtat efter alla dessa sommarprogram! =)


Fruktansvärt gott! Min favorit! 
Min fina Diinglisar filt i babyskyddet och ytterliggare en hängande Diinglis. 

2 kommentarer:

  1. Vilken Baby proffsen var ni på, har också letat efter den :)

    SvaraRadera
  2. Oj, ligger där en Babypriffsen, det har jag helt missat.

    Tack för tipset, men så har det funherat att ligga sedan mina foglossningar började i v.14 men nu hjälper det inte längre, så jag hoppas på att en amningskudde kan hjälpa mig ett tag :)

    SvaraRadera