måndag 25 juni 2012

Midsommar!

Oj oj oj, här har ni en trött tjej! Jag har loggat in ett par gånger för att skriva men klickar mig ur lika snabbt igen. Jag har helt enkelt inte orkat. Vi har inte gjort speciellt mycket men likväl så har jag varit helt slut i kropp och själ. Jag tillåter mig knappt vara trött, men jag förstår att det är ok och jag förstår att det är vanligt att vara trött när man är så pass gravid som jag faktiskt är.

Jag tänkte berätta lite om midsommar, för det var i fredags. Vi tog det lugnt hela dagen, låg mest hemma och ruttnade. Har lite svårt för att bara vara hemma och göra ingenting men för Mickes skull så blev det så, dessutom regnade det och var allmänt tråkigt. Vi firade med min mamma, Jonas (hennes sambo), min lillebror Julius och Mickes mamma Kicki. Vi hade egentligen tänkt träffas tidigare på dagen, omkring halv 3 för att sedan gå bort till Strandhem och fira midsommar men vädret tillät inte och vi träffades istället vid halv 5 hemma hos min mamma, där vi spenderade resten av kvällen.

Vi åt god mat tillsammans, jag är dock inget stort fan utav midsommar-mat men där fanns en hel del som gick ner ändå. Vi hade en trevlig stund innan solen tittade fram, den chockade verkligen med tanke på vädret tidigare under dagen. Vi bestämde oss efter maten, när solen tittade fram, att gå ut och spela lite Kubb. Det var hur trevligt som helst, grannarna kom ut och till slut var vi en hel del som stod och spelade. Enzo, vår lilla chihuahua fick vara med och fira midsommar - labbarna stannade hemma med goda tuggben. Han tittade på ute på gården medan vi spelade kubb. Det blev en hel del omgångar i kubb, givetvis vann laget som jag var med i, nästan hela tiden. Jag tog pauser lite då och då, satte mig på en stol, njöt och tittade på dom andra när dom spelade. Jag var faktiskt rätt trött under hela midsommarfirandet, kände inte mig riktigt som mig själv - kunde inte sätta fingret på vad som felade. Jag mådde bra men jag kände mig allmänt off. Jag försökte dock bjuda till ändå, skratta och ha skoj. Tråkigt att man ska behöva känna så när man är med nära och kära och har det trevligt.

Vädret fortsatte att vara bra, vi bestämde med grannarna att vi skulle sätta oss ute och käka jordgubbar - vi dukade upp på ett långt bord så att alla fick plats, alla hade dock sina egna bär osv. Kvällen kom och kylan lika så - ollonborrarna dom dök också upp och jag fick panik som vanligt. Det finns nog ingen äckligare insekt, fast insekter överlag är riktigt äckliga. Vi bestämde oss för att gå upp till mamma och fortsätta firandet där. Grannarna stannade dock ute, vågligt.

Vi satte oss i soffan och snackade lite, tiden gick och klockan blev mycket. Jag hade riktigt svårt för att hålla ögonen öppna till slut och kände hur jag bara ville hem till min säng och sova. Vi ringde efter taxi till Mickes mamma som skulle hem, dock utan att lyckas - det var upptaget överallt. När det gått en stund och jag nästan sov så fick vi äntligen tag i taxi. Vi väntade dock inte på att den skulle komma, vi gick hem till våra kära labbar i stället - dom skulle ut innan vi kunde lägga oss i sängen. Jag somnade gott, Micke också - vi vaknade rätt sent dagen efter. Micke kände sig utvilad och jag kände mig fortfarande lika trött som kvällen innan. Riktigt jobbigt! Låt mig få bli mig själv igen. Jag är en alldeles för rastlös själ för att vara såhär trött och göra ingenting. Jag försöker ta mig an lite saker, men inser snabbt hur lite jag pallar och för att inte tala om hur ont det gör i min kropp efter minsta lilla ansträngning, om jag ens lyckas anstränga mig.



Jag vill i alla fall sammanfatta midsommar som en mycket trevlig kväll med nära och kära, det blev mycket skratt, snack och skoj. Det bjöds på god mat, fantastiska jordgubbar och en massa andra godsaker. 


Midsommar!? 



Jag satte mig på vår uteplats på dagen under tiden det regnade som mest, vi har tak så jag blev inte lidande av regnet - här satt jag med ett glas pepsi max, hundarna och datorn. Värmen fanns där. Riktigt mysigt. Här har Lexton fått nys om att Micke sitter bakom fönstret. 
Så här såg jag ut på midsommar, något svullen men det får man vara i vecka 32. 

Kicki och mamma njuter av maten.
Jonas och Micke har nog ätit upp.
En stycken mätt Micke med Enzo i soffan.
Jag och Enzo passar på att mysa efter maten.
Solen kom fram och likaså kubbet!
Här är vi i full gång med att spela kubb - motståndarna!
Mitt lag!
Julius var inte så intresserad av kubb - det fanns roligare saker att göra. 
Mina fina älsklingar!
Enzo har full koll på kubbspelarna!
Jag vilade en stund!

Micke, Kicki och en granne!
Mickes mamma, Kicki in action! =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar