torsdag 14 juni 2012

Jag följde med Micke till tandläkaren i går, vi promenerade dit i det varma vädret. Nu när man bor i "lilla" Bunkeflostrand så har man inte så långt till dom olika ställena. Micke klarade sig galant hos tandläkaren, jag satt utanför och väntade - ganska drygt, så det var nog sista gången jag följde med. Jag avundas inte hans besök där inne, så jävla stelt och tråkigt, usch!

Vi gick bort till Ica på vägen hem för att handla hem lite mat till kvällens middag. Värmen slog till när vi skulle gå hem och jag kände hur jag långsamt höll på att dö när vi vandrade hemåt med våra påsar. Fy fan.

Vi lagade mat och sedan kollade vi på EM som vanligt, det finns inget annat som existerar här hemma nu - från 17.00 vet vi precis vad som ska göras, vi är dock inte lika lyckliga över detta. Vi har förvisso en tv till men jag föredrar att sitta tillsammans, så då blir det automatiskt jag som ger med mig. Blir jag bara kliad på ryggen eller benen under tiden så överlever jag ett bra tag.

I dag tog vi en sväng till Mobilia efter att Micke hade arbetat. Jag kände mig rastlös och ville komma i väg. Det var rea i nästan alla butiker, fick handlat lite byxor till bebisen och Micke handlade ett par snygga badshorts. Jag handlade ingenting till mig själv. Jag har inget vidare sug av det just nu, nu är det så kort tid kvar med magen och sedan ska jag förhoppningsvis kunna använda alla gamla kläder och köpa vanliga kläder igen. Det är bara bebisen som finns i huvudet nu, det är ju så nära och jag tycker dagarna går så fruktansvärt långsamt. Det känns som juni har varat i hundra år redan. Jag misstänker att det är för att det är tradigt väder, för att jag tänker mycket på bebisen och ankomsten och att jag verkligen längtar nu.

Jag har kollat rätt mycket på förlossningsvideor på datorn, läst på om hur man ska och kan förbereda sig , jag har läst om olika bedövningsmetoder, jag har läst förlossningsberättelser, jag har läst vad man ska ha med sig till förlossningen och börjat skriva en lista på allt det "småiga" som vi har kvar att köpa innan bebisen kommer hem, så som blöjor - det kan ju vara rätt bra att ha! ;D


Micke har precis lämnat oss här hemma, han ska i väg till sina vänner och kolla på fotboll och käka. Kul för honom. Jag är själv riktigt trött, orkar inte ta mig an någonting. Vi får se vad denna kvällen bjuder på för mig och hundarna, förmodligen ingenting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar