måndag 11 juni 2012

Bildregn och en fullspäckad helg!

Oj, här går det undan! Det är redan måndag och jag skrev senast i fredags. 

Vi tog det lugnt i fredags på kvällen, vi fick ju monterat utemöblerna som ni såg och sedan grillade vi och invigde faktiskt möblerna där ute. Jag tog även en lång runda med Nezta på kvällen innan maten, gick omkring i vår underbara omgivning, helt fantastisk natur - jag njöt av varje sekund. Jag brukar ta med mig Nezta på långrundor nu eftersom hon är den som är lättast att vara ute och gå med, hon går i min takt och är det någon som drar i kopplet så är det jag, för att hon någonsin ska gå framåt - hon älskar att lukta på saker den hunden. När vi gick ut var det ganska kallt och det hade ösregnat och jag var helt övertygad om att det skulle komma mer regn, därav så satte jag på Nezta ett väldigt tunt regntäcke som egentligen tillhör Lexton - men det passade rätt bra faktiskt. Det fick åka av senare på rundan eftersom vädret blev riktigt bra, det torkade upp och himlen blev helt blå. Det pendlade mellan kallt och varmt utomhus sen när vi var hemma och det var dags att börja grilla, men det var tillräckligt behagligt för att sitta ute och äta. Det gick helt ok att grilla denna gången, vi (Micke) är ju annars kända för att misslyckas med grillningen. Denna gången gav sig Micke fan på att det skulle bli bra, det blev nästan bra. Vi lät dock grillen stå på när vi åt och efter maten var där riktigt varmt i grillen och vi passade på att grilla lite banan (Mickes påhitt) och hade glass till detta - skitgott! Jag har aldrig ätit det men Mickes pappa brukade tydligen göra detta förr. Vi gick in efter ett tag, Micke såg den första EM-matchen ute medan vi åt (på datorn). Kvällen fortsatte i EM´s-tecken. 

Lördagen kom krypandes och jag skulle på bröllop, av den anledningen att jag skulle passa brudparets dotter Sophia (danskarna som jag talat om tidigare). Jag hade stora problem med att hitta kläder som skulle passa för ett bröllop. Jag begav mig hem till deras hem klockan 14, då var det fullt sjå - make-up artister, frisörer, fotografer och mycket annat. Jag tog mig an Sophia, vi lekte en stund och sedan var det dags för oss alla att bege sig mot Ängavallen i Vellinge - det är en superfin gård, jag har aldrig varit där tidigare. Underbar natur! Dom gifte sig utomhus och vädret var helt perfekt, så himla fint! Micke körde mig till Ängavallen och han hämtade även mig och Sophia innan brudparet och alla deras gäster begav sig mot maten. Vi bestämde att vi skulle lämna efter vigseln och det gick rätt snabbt, därav var det lite problem för mig att hitta kläder också som skulle passa. Det var så pass kort tid, men samtidigt så pass lång tid så folk skulle lägga märke till mig och jag var en del av allting. Jag ville inte köra på långklänning och värsta utstyrseln så det fick bli en fin tunika och ett par stilrena byxor. Det funkade bra, jag kände mig bekväm. 

Bröllopet var superfint, man hörde dock lite dåligt vad som sades eftersom det var utomhus och precis vid en damm där grodorna härskade - man hörde framförallt grodornas sång, om vi säger så. 

Micke kom i alla fall och vi åkte hem till min mamma och Jonas för att gå på grillpartaj. Sophia hängde med och det gjorde hon med lycka, hon såg fram emot att leka med att barnen som skulle vara där. Hon var så framåt och duktig, inga problem alls. Hon är bara 3 år. Vi åt smaskig mat, massa grillat, goda såser, härliga sallad och när klockan närmade sig 20 så var vi tvungna att bege oss hemåt för Sophia var trött och hon skulle helst sova runt 20. Vi fick med oss lite äppelkaka hem, micke en bit och jag en bit - vi skulle ju inte spendera kvällen tillsammans. Jag skulle sova hos Sophia i danskarnas hus och Micke skulle hem till oss och sova med vovvarna. Jobbigt att skiljas åt, lite löjligt, men det är ju min andra halva och hur lätt är det att klara sig utan den, oavsett om det är en sekund eller flera dagar? Nåja, det gick bra, det var ju bara några hundra meter i mellan oss och det rörde ju sig faktiskt bara om en natt - hihi! 

Sophia somnade omgående när vi kom hem, jag fortsatte kvällen i soffan med fotboll och ett paket Ballerina. Till min stora förtjusning så har danskarna en frys med krossad is funktion, den använde jag flitigt kan jag säga. 

Jag var helt slut på kvällen när vi kom hem och somnade därför väldigt tidigt, så tidigt att jag inte ens orkade spela en Rumble med Micke som avslutning på dagen. Det brukar vi avsluta våra dagar med, ett under att vi fortfarande gör det med tanke på att Micke förlorar exakt varje gång, stackaren! Vi har till och med börjat deala om saker, så som prinsessatårta, wienerbröd, choklad osv. Den som förlorar måste köpa något till den andra. Hittills har jag fått min prinsesstårta, faktum är att den står i kylen nu och jag ser fram emot att avnjuta den till en goder match ikväll, haha! Och nä....Micke får inte smaka. Jag har dessutom en hel del kvar på "vunnet-listan" - ser fram emot det Micke! Hittills har Micke vunnit ett choklad, grattis!

Det gick i alla fall väldigt bra att passa Sophia och i söndags vaknade hon 6.15. Det gjorde inte så mycket att det blev en tidig morgon med tanke på att jag legat och snurrat omkring sedan 01.00. Har kraftiga problem med att sova nuförtiden. Det är inte det lättaste, har jag inte ont så är jag kissnödig eller på tok för varm för mitt eget bästa. 

Vi spenderade morgonen i soffan, framför barnprogram och sedan la vi lite pärlplattor och tillverkade egna armband och halsband. Kul att få vara barn för en stund igen. Hoppas att vår son uppskattar sådana här saker, för jag älskar det!! Ha ha. Fördelen med döttrar! Jag hade sett fram emot att få leka med dockor och Barbie igen, men men....kanske nästa gång! 

När Sophias föräldrar kom hem så gick jag hem och hjälpte Micke att gå ut med hundarna. Vi åkte sedan vidare till lägenheten inne i stan för att förbereda inför den första visningen. Vi tog en runda inne på Ö&B när Mäklaren kom och höll i visningen. Vi sprang även inom Jägerzoo som också öppnat på Katrinelund - där inne hölls det valpkurs och jag dog lite smått inombords. Herregud så sött, dessa små troll med deras gälla små skall. Helt fantastiska! Vi tittade även på Degusar, vilka coola djur - dom påminde om Enzo. 

Visningen gick bra, där hade varit ett par stycken och några av dom verkade faktiskt väldigt intresserade. Vi får väl se! Det är en tuff marknad så det gäller att ha tur. I morgon är det dags för nästa visning, spännande! Vår nya mäklare verkar mycket bra, kompetent, trevlig och social. Hon ska nog hjälpa oss att få sålt den jädrans lägenheten. 

När visningen hade varit och vi hade samtalat med mäklaren så åkte vi en liten runda, bara för att fördriva tiden och inte åka hem - vi kom inte på något att göra som vi båda ville så det fick helt enkelt bli en sväng om. Jag tror inte ens jag behöver nämna vad vi gjorde sen på kvällen (EM), jag kan i alla fall säga så mycket som att jag somnade riktigt riktigt tidigt - 21.30 var jag helt slut och ville bara gå ut med hundarna för att sedan gå och lägga mig i sängen och bli kliad på ryggen, något som jag inte blev i lördags. Jag somnade som en stock för att sedan vakna upp när Micke släckte tv´n klockan 24 - då var jag gnällig som en trotsig 3-åring för att jag var kissnödig för tredje gången, för att det var varmt och för att Micke rörde vid mig. I morse kom jag och tänka på hur jag hade betett mig, skämdes faktiskt och tyckte synd om Micke. 

I dag vaknade jag av målarnas jävla "lyftbil" som dom använder nu när dom målar vår fasad. Vi har fönstret öppet för att jag inte ska dö och så klart så stod dom precis nedanför oss med denna fruktansvärda odåga som låter som en lastbil. Jag vaknade redan 8.00 av att dom kom körandes med den skiten för att sedan ha i gång den hela dagen. Idioter! =( 

Jag städade lite i förmiddags innan Micke kom hem. Jag hade dörren öppen korta stunder men med galler för dörren så hundarna inte skulle gå ut, eftersom jag bara gick in och ut snabba stunder. Jag ut mattor, kuddar, vattnade blommor osv. Det var helt omöjligt och inte ens tänkbart att någon utav hundarna hade kommit ut och befann sig utomhus när jag senare stängde dörren, återigen - efter allt spring. Jag fortsatte städa i lägenheten och efter en stund så öppnade jag in till kontoret/barnrummet och vi har fönster ut mot uteplatsen där inne, plötsligt såg jag att där satt någon i soffan ute på terassen, med ryggen emot mig och tittade njutande mot solen - jodå, det var Enzo...Han hade smugit ut och sket i att jag hade stängt dörren - han satt bekvämt i soffan och njöt och brydde sig inte ett dugg om att dörren var stängd och det roliga är att han suttit där riktigt länge. Jag blev full i skratt, han är inte klok den hunden - tänk om jag inte hade sett honom när jag gick in i rummet - jag saknade inte honom inomhus hahaha! 

När Micke kom hem så begav vi oss mot Burlöv center för att åka och iväg och spendera lite tid och för att komma ut och göra något. Jag mår bäst när jag får gå riktigt länge i olika affärer, behöver inte shoppa, bara jag får gå omkring och titta på saker och besöka olika butiker och ett stort plus är det om där finns en djuraffär i närheten också så att man kan få titta på lite härliga djur och bara bli varm i hela själen - det finns det på Burlöv center. 

Det var rea på H&M och jag köpte en tunika, en klänning och en kofta - 275:- snacka om fynd. Allting var riktigt fint och satt fint och kommer förmodligen att göra det sen också. Jag har samma storlek fortfarande så det är skönt, då slipper man lägga undan allting man köper nu sen när magen är borta. 

Jag handlade även en leksak till hundarna som dom bråkar om nu, den var så billig så jag ångrar mig att jag inte köpte en till - dom är ju trots allt två som leker med leksakerna och då är det dumt att köpa en. Så "amatörigt" av mig! Nezta tror att det BARA är hennes och morrar högt så fort Lexton kommer och ska ta den i från henne - dock inget som stör Lexton som fortsätter tills han får tag i den och sedan kör dom "Katt och råtta" i hela lägenheten - lagom kul tycker vi. 

Vi handla med oss mat hem och har precis avnjutit en god middag, nu har vi sett kvällens första EM-match och sitter spänt och väntar på att Sverige ska göra entré för första gången i EM denna gången. Heja!!! 

Det blir en mysig kväll med massa godsaker och i morgon får vi se vad dagen bjuder på, förutom visning utav lägenheten! =) 

Om jag vinner pengar i kväll, vilket jag gör om Sverige vinner sin match - så är min högsta önskan att åka och handla lite nya blommor till terassen. Några av blommorna har dött, så det ser lite tomt ut i vissa krukor och sedan dör man ju inte av att skaffa lite fler, det är så fint och hemtrevligt. Hade gärna sett att jag såg någon fin prydnad att ha i krukorna också, fjärilar på blomsterpinnar är ju något som jag verkligen gillar att pryda krukorna med - det blir så mycket mer levande med en så enkel sak, dessutom är det ju billigt också! =) 


Nu kommer ett bildregn från dom senaste dagarna!! =) 

I börja av vår runda, Nezta hjälper gärna till med kopplet.

Vår närmsta granne!
Lille bebisen var också med, i magen! =) 
Underbar omgivning! 
Fick använda mina älskade stövlar en stund, man tackar! 
Fina Gottorps Allé. Underbar!
Nezta älskar också Bunkeflostrand.
Så härligt! =) 
Vädret började bli bättre och vi beslöt oss för att gå hela åkersvägen också  - så mysigt! 
Bondens arbete! 
Härliga lilla tjejen!
Fint!
Fråga mig inte!
Härlig åker!
Riktigt sommarfint.
Labbarnas favvo! Vår egna lilla "badstrand". 
Lycklig hund som får bada!
Jag hade inte badat här själv, men hundarna älskar det!
Så himla tjusig!
Min fina tjej!
Oh härligt, svalkande!
Skynda nu då
Snart hemma efter en lång tur. 
<3
Senare på kvällen när vi käkat, Enzo njöt på terassen i dom fina utemöblerna.
Det blev kallt och Enzo fick krypa in i min tröja - jag spexade till det med en keps!
På väg till bröllopet - kul! Magen fick knappt plats. 
Fina lilla Sophia innan vi begav oss mot Ängavallen.
Bröllop
Min närmsta granne under bröllopet
Tjusigt!
Fina brudparet efter vigseln!
Dålig bild men ack så glad tjej med ny leksak!
Försök fånga två labbars action på bild - inte lätt!

1 kommentar:

  1. Hej Felicia, kul att följa dig här!

    Undrar mest var den lilla badsjön ligger, det verkade som ett bra ställe, våra hundar älskar att bada, och det gäller att ha koll på var det funkar bra :) haha

    Kram Sandra (Sussies syster)

    SvaraRadera