torsdag 12 juli 2012

Orkeslös och skadad hund!

Vaknade upp orkeslös i dag, inte trött utan bara väldigt orkeslös. Jag låg en bra stund i sängen innan jag bestämde mig för att ta tag i dagen. Jag åt frukost, tog på mig kläder och begav mig sedan ut en liten runda med Enzo för att vakna till liv. Jag gick bort till hundrastgården som ligger en liten bit i från oss, Enzo var pigg och glad och drog hårt i kopplet trots sin lilla vikt och ett långt flexikoppel. Det finns en bänk inne i hundrastgården så jag tänkte sätta mig på den och koppla av medan Enzo sprang omkring. Tyvärr så dröjde det inte länge förrän en kvinna, som jag mycket väl vet vem det är, som är något speciell kom med sin hund och frågade om hon kunde komma in med den till oss - vem är jag till att säga nej? Jag äger inte stället. Hon fick självklart komma in och käften glappade i ett och hundarna tyckte inte ens om varandra, det var mer munhugg än lek kan jag säga och mina nerver hade fullt ös - visste inte om jag skulle koncentrera mig på vad fan hon snackade om eller på om hundarna skulle börja bråka. 

Det var ingen intensiv lek mellan hundarna, dom sprang mest omkring och jagade varandra. Hon har en jack russel så det var inte en stor hund precis. Helt plötsligt börjar Enzo halta med ena frambenet och jag trodde att han hade trampat på något, jag tog upp honom och kopplade honom för att bege mig hem - det kändes som att det räckte där liksom. 

Han har haltat sedan vi kom tillbaka, han sätter inte ner benet och ser verkligen ut att ha ont - jag förstår ingenting. Han har inte ont när jag böjer eller trycker på leder/tass och vi kan inte se att han har trampat på något. Jag har duschat och badat hans tass, smort den och försökt massera den men ingenting verkar hjälpa. Jag misstänker en sträckning, stackars lilla snusse, han ser så ledsen och ynklig ut. Jag hade tusen saker att göra i dag, tänkte bland annat tvätta bebiskläder och packa bb-väskan men Enzo söker sig till oss och vill att vi ska vara nära så jag vill inte lämna honom. Nu ligger han och sover gott bredvid mig, får hoppas att lite vila göra susen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar