onsdag 4 juli 2012

Måndag, tisdag och onsdag - både kreativa och icke kreativa dagar.

Micke hämtade upp mig i måndags, vi åkte en sväng till Limhamn för att käka lunch. Micke bjöd på bakpotatis med kyckling/keso-röra inne på Limhamns smörgåsbutik - riktigt gott!! Det var superfint väder och vi inom Willys för att handla hem lite mat innan vi körde hem. När vi kom hem så hade vi kraftig beslutsångest, vi kunde inte bestämma oss om vi skulle ta med båda labbarna till sjön eller om vi bara skulle ta en utav dom. Vi bestämde oss för att bara ta Nezta eftersom Lexton har lite inflammation i öronen och det känns inte riktigt hundra att låta honom bada då, dessutom skrek Nezta understimulerad så det fick bli så helt enkelt.

I går åkte vi till Ikea för att handla saker till barnrummet - det blev en hel del spring där inne och mina fötter var minst sagt döda efteråt. Vi tog en liten paus inne på Ikea, choklad och läsk för att vara exakt. Dom hade en liten mysig fikahörna á la Ullared.

Vi är riktigt nöjda med inköpen och efter ett par timmar inne på Ikea så åkte vi sedan vidare till Jysk för att leta efter en billig prydnadskudde, vi hittade tyvärr ingen som passade oss. Inom Babyland och handlade en madrass till vaggan, så nu är den äntligen inköpt - dom har ju lite speciella mått dom här jäkla vaggorna, men här var en hälsomadrass som passade så vi körde på den.

När vi kom hem så körde vi i gång projekt barnrum direkt - det blev en prövning att få upp draperiet men Micke är så himla duktig och tillslut så satt det som det skulle. Vi höll på hela kvällen lång med rummet och tog endast en liten paus för att käka kvällsmat. Resultatet blev riktigt bra, vi är så himla nöjda! Jag älskar att bara sitta där inne och titta och tänka - har även suttit i fåtöljen med datorn i dag - älskar rummet som det är nu, det ger mig ett sådant härligt lugn i kroppen. Jag tror vi kommer spendera mycket tid där inne. Vårt nya sovrum är också himlans mysigt och framförallt svalt. Vi är glada över beslutet vi tog om att byta rum - nu är där mycket mer plats för lilleman att leka sen när det blir dags för sådant.

Micke var i väg i Skurup i dag för att träffa en vän och arbetskamrat, dom fiskade och hade nog en riktigt trevligt stund i det härliga vädret. Jag stannade hemma, kände mig inte riktigt 100 och dessutom så var jag fruktansvärt svullen i fötter och fingrar och kände bara att det inte var min dag i dag. Jag har suttit i sängen med dator och tv nästan hela dagen. När Micke kom hem på eftermiddagen så fick jag ett städryck, det var lite svalare då. Jag skulle egentligen städat och fixat en massa saker här hemma i dag men det gick inte p g a värmen - vill ju gärna slippa dö. Det finns helt enkelt inte speciellt mycket att nämna om dagen. Hoppas jag är lite mer kreativ och trevlig i morgon.


Nezta bär på sin boll - som vi tyvärr blev av med i vattnet - den flöt i väg för långt. 
Jag är inte lika långt efter på promenaden som jag brukar - härligt!
Nezta simmar - härligt! 
Lifeguarden!
Här fick hon syn på en annan hund lite längre bort. 
Enzo kollar så att vi sköter arbetet bra inne i nya barnrummet. 

Hard work, work!
Händiga Micke är i gång!
Om ni undrar vad jag gör så sitter jag ner och tittar på, det är jag rätt bra på!
Skruvletande!
Vaggam har kommit upp och är tillfälligt bäddad för att se hur det kan se ut, kunde inte vänta hihi =) Allting ska tvättas innan hans ankomst. Den står bredvid vår säng i sovrummet. 
Vaggan!
Vaggan som jag själv legat i en gång i tiden - den är alltså minst 22 år. 
Slutresultat i barnrummet. Bakom draperiet har Micke sitt kontor. Skönt att slippa se honom =) 
Myshörna med bebiskläder. 
Myshörna 
Lägg till bildtext
Tyget, älskar det mysiga skogstemat.
Spjälsängen. 
Spjälsängen.
Mys!
Sköthörnan! 
Draperiet kan man dra för hela vägen, så att man skärmar av rummet. 
Inbjudande
Här sitter det lilla trollet och gömmer sig! Bakom draperiet på sin sida rummet. 
Igelkotten är hundarnas favorit. 
Jag sa att jag gillar rummet, här är en som gillar det ännu mer! =) När vi andra är i vardagsrummet går han in i barnrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar