tisdag 10 juli 2012

Barnmorskan!

Vi var som jag tidigare skrev hos barnmorskan i dag. Det var en vanlig koll, en sådan som jag ska gå på nu varannan vecka fram till födsel.

Allting var som det skulle. Bebisen låg fortfarande långt ner med huvudet, barnmorskan kunde rucka lite på det men absolut inte mycket. Han låg bra och redo.

Mitt järnvärde hade gått upp från 105 till 106 på 2 veckor trots Niferex - sucks!! Jag ska nu ta två ACO gravid och en Niferex i stället så får vi hoppas att det gör susen. Det är inte konstigt att jag känner mig trött om vi säger så, det är både mitt urkassa järnvärde och för att jag faktiskt är gravid i vecka 35. Det tar ut sin rätt.

Hjärtljuden var bra, dom slog med 148 slag. Dom har legat mellan 145-155 genom graviditeten, det är väl beroende på vad han sysslar med inne i magen.

Mitt Sf-mått låg fortfarande på 33, alltså samma som det gjorde när jag var hos barnmorskan för 2 veckor sedan.

Vi pratade en del om förlossningen, hundarna, tiden efter förlossningen och liknande i dag. Jag tycker mycket bra om min barnmorska, hon är så snäll, lätt, duktig och trevlig. Det känns tryggt att gå till henne.

Vi pratade lite om hans rörelser, jag har upplevt att han rör sig både till vänster långt ner och till höger långt upp samtidigt och har undrat lite över hur han ligger - det är händerna jag känner långt ner till vänster och det är hans gump eller ben som jag känner långt upp till höger.

Vi konstaterade även att han rör sig mest på eftermiddag/kväll och är lugn på natten/förmiddagen. Han har sina mönster och man kan ju hoppas att dom följer med honom ut.

Nästa gång vi ses är om 2 veckor. Jag håller tummarna att bebisen redan kommit då, det är väl rätt otroligt om det skulle hänt men man får väl hoppas!


2 kommentarer:

  1. Hejsan snäckan <3
    Dina järnvärde är ju iaf mycket bättre än mina kan jag säga. Mitt ligger på under hundra och det sjukaste av allt är att jag inte känner mig det minsta trött som alla andra :-/

    Har liksom för mycket energi eller något som gör att jag inte alls kan komma till ro.

    Det där med händerna när dom rör dom som bara den är lite obehagligt tycker jag :P Hon gör det sjukt mycket och tyvärr så håller hon igång sig nästan hela dagen lång. Nätterna igenom också om man säger så .. Så känns inte som hon iheller kan komma till ro hahah :)

    Men jag tycker att vi absolut måste ses när våra älskade barn är ute :-D Hade varit så roligt.

    Ha det bäst KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Du har förhoppningsvid inte så många vesök kvar hos BM, snart har du din prins hos er :)

    SvaraRadera