torsdag 19 juli 2012

19/7-12.

Många dagar utan uppdatering, tråkigt att det ska vara på det viset men vad ska man göra när man inte har något att skriva om. Micke jobbar mycket, jag är helt orkeslös och vädret suger. Tiden står still. 

I dag fyller i alla fall min älskade mamma år och i kväll ska fira henne! Det ser vi fram emot. Äntligen händer något. 

Jag sover fortfarande bra, förutom toalettbesöken. Det är lite tufft att vända sig från sida till sida - man känner sig väldigt otymplig och tung men det fungerar. Halsbrännan är ett faktum och det suger big time. Jag är fortfarande konstant hungrig och äter som en häst, på gott och ont. 

Känner lite "mensvärk/molvärk" till och från men inget speciellt. 

Tycker det är tråkigt och jobbigt att vara så orkeslös. Jag tycker det är jobbigt att vara ute och gå nu också, det är härligt i viss mån men då ska jag verkligen känna för det och det ska vara en promenad i lugn takt. Jag får lätt ont, blir andfådd och dessutom känns det som att oavsett hur snabbt och långa steg jag än tar så kommer jag ingenstans. 

Magen är stor, bebisen ligger gärna på ena eller andra sidan så det buktar ut. Jag känner många rörelser riktigt tydligt nu och ibland är det lite obehagligt. Det är absolut inte samma små rörelser som tidigare, nu känner man verkligen att det är en bebis där inne som nog börjar tröttna på den lilla platsen, eller ja, man kan ju hoppas det i alla fall. 

Upplever att han är lite lugnare nu, men eftersom jag inte gör något speciellt om dagarna så känner jag väl efter extra mycket nu också. Jag känner ju absolut honom ofta men vissa dagar är han aktiv som bara den, nästan så man önskar att han sov istället. 

Ja, annars är det väl inte så mycket annat som är värt att tas upp - redo för förlossningen vilken dag som helst. Tycker det är en fruktansvärt dryg tid just nu. Längtan, förväntningar, orörlighet, orkeslöshet, dåligt väder och lite annat - det är ingen bra kombo. 

Försöker koppla av lite också och inte stressa med att man ska göra saker hela tiden - i dag har jag tillexempel varit ute med både Nezta och Enzo på långrunda - i olika omgångar då. Jag har legat i sängen och läst 100 sidor utav en bra bok och nu mår jag mest illa av någon anledning och väntar på att få göra mig i ordning inför kalas som jag ser fram emot!! =) 

I dag är det för den delen den 19 Juli - exakt 1 månad kvar till beräknad födsel. Hoppas han känner sig redo tidigare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar