tisdag 10 juli 2012

4 dagars uppdatering.

4 dagar har gått sedan jag skrev mitt bittra inlägg om att jag sökte vikarie till min kropp. Tänka sig vad tiden går snabbt, trots allt.

Jag har inte haft ork att uppdatera bloggen, jag känner bara mer och mer för varje dag hur tröttheten tar över min kropp.

Vi har haft en relativt lugn helg. Vi tog en sväng till Stadium i lördags, Micke skulle köpa sig ett par löpskor. Vi är ute mycket och går nu sedan vi flyttade till Bunkeflostrand - vi bor skitfint, vi har hundarna, jag behöver komma ut och det är allmänt härligt att ta en promenad då och då. Vi kommer ju att promenera en hel del med vagnen sen också - så det var väl helt enkelt ett välbehövligt inköp. Han hittade ett par som var bekväma, snygga och inte kostade en hel förmögenhet.

När vi hade varit på Stadium körde vi en liten runda till Jägersro, vi kollade dock inte på hästar som man kanske förknippar det med. Vi gick in och kollade i lite butiker, det var ett tag sedan vi var där inne. Vädret var rätt sketet så det passade bra en sådan dag. Micke arbetade och jag lagade mat när vi kom hem - sedan blev det en kväll i soffan.

Söndagen hade vi planerat utflykt, det blev dock inte mycket till utflykt. Jag vaknade upp med ett jävla skithumör och vi kom inte alls överens under första delen utav dagen. Det var varmt som fan, jag hade inte kläder som passade och att jag sedan är vit som fan och jävligt fet gjorde inte saken bättre. Micke ville vara ute i solen, ungefär det sista jag ville med mina vinterkläder. Tröttsamt.

Vi kom i alla fall till slut överens om att åka till Småbåtshamnen i Limhamn, ta en promenad och bara göra ingenting. Vi gick en liten sväng, doppade benen i vattnet som var väldigt varmt och sedan åkte vi vidare hem. Vi packade lite fika och gick sedan i väg med Nezta till sjön här i närheten en stund, där bada hon och vi fika. Mysigt. Vi fick till slut en rätt bra dag ändå trots den tråkiga starten.

I går började Micke sin semester, trots semester så arbetar han - kul. Han gav mig ett ultimatum, om jag städade undan mina kläder och dammsög hemmet så skulle han bjuda på fondue senare på kvällen. Ja varför inte!? Älskade man, finns det någon finare....nix! Jag började dagen med att ta en sväng med Enzo i cykelkorgen, vi tog bara en liten runda för jag har så svårt att cykla just nu - klämmer både ungen, magen och får ont i gumpen av sadeln ha ha. Vi cyklade ner mot strandängarna och tillbaka. När vi kom tillbaka så mulnade det på rejält utomhus och jag startade städning, tvättning och sorterande utav kläder - drygt och absolut inte helt smärtfritt i vecka 35 kan jag tala om.

Vi spenderade senare kvällen på Pers Krog med fondue - alltid lika gott och mysigt. Vi åkte inom Ica på hemvägen och där handlade vi lite glass. Kvällen hemma bjöd på MFF och Wallander. Jag somnade gott och har sovit relativt bra i natt, förmodligen eftersom det varit väldigt svalt och härligt. Det är förfärligt när man vaknar och känner att man är kissnödig när man sover så bra för en gångs skull. Det brukar aldrig hända eftersom jag sover kasst ändå och jag oftast känner att jag lika gärna kan gå upp och kissa som att ligga och svettas/snurra omkring i sängen.

Micke väckte mig i dag vid 9, tanken var att jag skulle duscha, ta det lugnt och göra mig i ordning innan barnmorskan. Jag kom upp lite innan klockan slog 10, åt frukost och gjorde mig snabbt i ordning. Helt slut i kropp och själ för att vara ärlig. Vädret gör inte saken bättre heller. Det är grått, kallt och blåsigt.

Jag önskar jag kunde legat kvar och sova hela dagen men barnmorskan väntade 11.15 och det var bara att ta tag i sig själv - uppdatering om själva besöket kommer i separat inlägg.


Micke kastar i bollen i vattnet.



Jippi!
Jag och Nezta tog en tur mellan åkrarna - Micke orkade inte. 
Ska ni ta bollen eller?!
På väg ner till vattnet 
Ser ut som att Nezta fått sig en kallsup.
Hon hittade en flaska som var liite roligare än bollen.
Pluums! Nu tar jag dig!
Pitbull?!
Världens finaste hund!
Enzo är redo för en tur med cykeln!
Tur klädhögen kan glädja någon!
Smaskig sallad på Pers Krog!
Pepsi Max till mig och lätt öl till Micke. Festligt ska det va´!
Micke något suddig men söt ändå! =) 

1 kommentar:

  1. hej! Jag måste fråga, var ligger den fina lilla sjön? jag bor också i bunkelfo och har en badglad hund...

    SvaraRadera