torsdag 9 januari 2014

Blandat inlägg

Jag har börjat sova fruktansvärt dåligt. Jag ligger mest vaken om nätterna. Jag ligger bara och vänder mig, har halsbränna, tänker och känner mig allt utom trött, på dagarna däremot är jag väldigt trött. Det är så tråkigt! Jag upplever inte att jag har ont i höfter och rygg på samma sätt som jag hade med Wincent, det var det som störde sömnen när jag var gravid med honom.

Wincent har varit helt stenad på morgonen, jag vägrar att dra upp honom när han är så trött, vägrar! Mitt hjärta fixar inte det, så han har fått vara hemma 2 dagar extra nu, vi får se hur det blir imorgon. Han lägger sig ändå kl 19.30-20.00 så att lägga honom tidigare för att komma upp i tid känns inte aktuellt. Han är väl helt enkelt trött, det får man lov att vara.


Vi flyttade för ca 1 månad sedan, nyproduktion, jättefint och bra på alla sätt och vis men jag börjar redan tröttna. Jag är så förbannat trött på att dela boende med flera andra människor, för det är ju i princip det man gör när man bor i lägenhet. Det är fruktansvärt lyhört här, trots betongväggar - det som görs flera våningar nedanför och flera lägenheter till vänster eller höger hörs som om det görs i något utav våra rum. Jag pallar inte sätta hjärtat i halsgropen var och varannan dag. Nu får vi snart en liten bebis, det funkar inte att grannarna borrar i betongväggar med slagborr klockan 23 en vardag då, nä inte på helgen heller för den delen. Wincent har tack och lov inte vaknat av det än, vilket är helt sjukt för ljudet som uppstår är verkligen helt absurt!! Att det aldrig bara kan vara 100% bra liksom, jag skulle aldrig vilja flytta tillbaka dit vi bodde innan, får ångest bara jag tänker på det. Jag trivs bra i lägenheten här, den är superfin, stor och fräsch men det finns så mycket runt omkring som förstör. Vi får väl se hur länge vi stannar här, min förhoppning är att det inte är allt för länge. Hus är en dröm och både jag och Micke hoppas nog att den drömmen blir verklig snart. Det hade varit det bästa för oss med små barn.

Vi bestämde oss för vagn häromdagen, vi har velat fram och tillbaka hur länge som helst nu angående hur vi ska göra. Vi hade först tänkt ha 3 vagnar, en sulky, en syskon och en bättre ligg/sittvagn. Vi kom dock fram till att det inte är det smidigaste. Vi bestämde oss till slut för att köpa en Bugaboo Donkey Duo, ganska dyr men den tillgodoser alla våra behov, den blir helt enkelt perfekt. Vi hade den till Wincent i mono förr men den är inte prisvärd att enbart använda som singelvagn - däremot så kommer alla dess funktioner väl till pass när man har två barn. Den vann dessutom nyligen bäst i test - syskonvagn. Vi beställde den från babyshop.se men det verkar som att dom har problem med att packa beställningen och skicka den, jag vill ha vår vagn NU! Hoppas den kommer imorgon så att vi slipper vänta hela helgen också. Ni undrar kanske varför jag vill ha en syskonvagn så snart, jo för att den går att använda som singelvagn till det kommer ett syskon, man ändrar bara med 3 klick :)

Mono använder man till ett barn med tre enkla klick så har man en duo och det kommer vi ändra den till när lillebror har anlänt. Twin antar jag att vi inte kommer få användning utav, men man vet aldrig ;) 
Vi har beställt den med svarta suffletter, inte röda. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar